Elvágták Pakson a menekülés útját

A nagy leépítések közepette azon a vasútvonalon is leállította a közlekedést a MÁV, amelyiken nukleáris katasztrófa esetén ki kellene menekíteni a paksi atomerőműben dolgozó 3500-4000 embert. Az elhagyott pálya őrzését nem tudja biztosítani a vasúttársaság, a fémgyűjtők bármikor felszedhetik a síneket is.

Magyar Nemzet
2010. 04. 13. 3:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Példátlan helyzet állt elő a paksi atomerőműnél. A MÁV magára hagyta a Mezőfalva–Paks vonalszakaszt, amelyen keresztül az atomváros belső vasúti rendszere bekapcsolódhat az országos hálózatba. Ha fűtőanyagot kell szállítani az erőműbe, hét nappal előbb kell leadnia a megrendelést a vasúttársaságnak annak érdekében, hogy a személyzetet kivezényeljék. De mi van akkor, ha nincs hét nap az intézkedésre válság esetén?

„Katasztrófa esetén 3500-4000 ember kimenekítése válik szükségessé, amihez a vasúti kimenekítést 1500 főnként, 10 személykocsival Dunaföldvár, illetve Dunaújváros állomásra, az atomerőmű saját eszközeivel, vasúti személy-, illetve vontatójárművekkel, valamint személyzettel kívánja végezni. Várhatóan a riasztást követően két-három óra szükséges az erőműből történő induláshoz, és a vasúti intézkedések megtételére” – áll a lapunk birtokába került MÁV-os dokumentumban. Vagyis vészhelyzetben legfeljebb két-három óra alatt kell kimenekíteni a több ezer dolgozót, és nincs idő a jelenlegi, egy hetet igénybevevő intézkedésre – további részletek a Magyar Nemzet keddi számában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.