Fontos tudni, hogy a járatok törlése esetén az utasok – ha nem kerül sor átfoglalásra – jogosultak jegyáruk visszatérítésére és ez független attól, hogy rendkívüli időjárási körülmény miatt nem kerülhetett sor az elutazásukra – hívta fel az utasok figyelmét a KÖFE.
Ugyanígy kötelesek a légitársaságok a vonatkozó 261/2004/EK rendelet értelmében díjmentesen étkezést és frissítőket felajánlani az utasok számára, illetve szállodai elhelyezést biztosítani abban az esetben, ha egy vagy több éjszakás ott-tartózkodás szükséges. Azaz a légi társaságok csupán kártalanítási kötelezettségük alól mentesülnek a vis maior miatt, más, az utasokat megillető jogokat biztosítaniuk kell – áll a kommünikében.
Rengetegen szembesülnek azzal a problémával, hogy utazási irodával kötöttek szerződést szállás és repülőjegy biztosítására. Mivel ebben az esetben utazási csomagról van szó, annak egyik elemének – az elutazásnak – lehetetlensége miatt a szerződés megszűnik, azaz ebben az esetben visszajár nemcsak a repülőjegy, hanem a szállás már befizetett költsége is, valamint minden egyéb olyan költség, amely része a részvételi díjnak – tájékoztat a KÖFE.
Úgy vélik: kiemelt felelőssége van az utazási irodáknak a kialakult helyzet során, mivel az utasaik információhiányban szenvednek. Ezért a Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület felhívja az utazási irodák figyelmét arra, hogy megfelelően tájékoztassák a fogyasztókat járataik törléséről, az azokkal kapcsolatos jogi lehetőségekről, illetve minden olyan tudnivalóról, ami megkönnyíti az el- és hazautazni igyekvők helyzetét a rendkívüli körülmények közepette.
(MNO)

Támadnak a darazsak: ezek a legfontosabb tudnivalók