Rosszabbodni fog a helyzet? Kártyáznak és sakkoznak Ferihegyen

A Ferihegyi repülőtéren üresek a várók mindhárom terminálon, miután péntek este 7 óra óta teljes légtérzár van érvényben az országban – közölte Hardy Mihály, a repülőteret üzemeltető Budapest Airport vállalati és közkapcsolati igazgatója az MTI-vel szombat reggel. • Szennyezés: az egész országot lefedi a hamufelhő + Képriport

MNO
2010. 04. 17. 8:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„A reptéri dolgozók körében a magyar kártya és a sakk-készletek kerültek elő” – tette hozzá. Az utolsó repülőgép, egy Szentpétervárról Németországba tartó Lufthansa-járat péntek este 7 óra előtt két perccel landolt Ferihegyen. A mintegy 130 utas egy részét szállodákban helyezték el, más részük, akik megfelelő uniós vízummal rendelkeztek, továbbutaztak szárazföldi járműveken – mondta el az igazgató. Hozzátette, hogy egy moldáviai család várakozik a 2B terminál tranzitvárójában, nekik ugyanis nincs megfelelő vízumuk.

Áll a forgalom a sármelléki repülőtéren is, és egyelőre Hévízen maradnak azok az utasok, akik emiatt nem tudnak visszarepülni Németországba – közölte az MTI érdeklődésére a német légi járatokra szerződött utazásszervező cég.

Josef Mutsch, a hévízi Mutsch Ungarn Reisen, a három német járat üzemeltetésére a Lufthansával szerződött utazási iroda vezetője a légitársasággal egyeztet arról, hogy vasárnap vagy legkésőbb hétfőn megérkezhetnek-e a gépek a Fly Balaton repülőtérre.

A féléves lezárás, majd bérlőváltás után éppen egy hete újból megnyitott Fly Balaton repülőtéren az egész országra kiterjedő légtérzár miatt állt le szombaton a légi forgalom. Gubicza Ágoston, az üzemeltető FB Airport Kft. ügyvezetője az MTI-nek azt mondta: a teherforgalomban is kiesést okozhat a vulkáni hamu okozta légtérzár. Vasárnapra várják ugyanis hosszú idő után az első cargoszállítmányt, egy ukrán felségjelű teherszállító repülőgépet, amely a sármelléki bepakolás után az Egyesült Arab Emírségek fővárosába, Abu-Dzabiba vinné a rakományát.

A légtérzárlat ideje alatt a mentőhelikopterek és a rendőrség sem repülhet. Mint Szabó Aliz, a Nemzeti Közlekedési Hatóság kommunikációs referense az MTI érdeklődésére elmondta, egyetlen légi jármű számára sem engedélyezett a közlekedés, ideértve a sportrepülőket is. Szabó Anett, a MÁV-Start Zrt. szóvivője szombat reggel az MTI-vel azt közölte, hogy a MÁV nemzetközi járatain érezhetően megnövekedett a forgalom, főleg a németországi és a prágai úti célok felé.

A nemzetközi viszonylatokban átlagosan 80-90 százalékos helykihasználtsággal közlekednek jelenleg a vonatok, ahol a kihasználtság eléri a 100 százalékot, ott a MÁV pluszkocsikkal bővíti a szerelvényeket. A szóvivő tájékoztatása szerint pontos utasforgalmi adatokat hétfőn tud majd közölni a vasúttársaság.

A budapesti nemzetközi vasúti pénztárak meghosszabbított nyitva tartással várják az utasokat a pályaudvarokon. A központi MÁV-Start-menetjegyiroda a belvárosban pedig a megszokottól eltérően szombaton is nyitva van, április 17-én 9-től 18 óráig várja az ügyfeleket. A Nemzeti Közlekedési Hatóság légiközlekedési igazgatósága péntek este 7 órakor légtérzárat rendelt el a teljes magyar légtérre, a zárlat előreláthatólag szombat este 7-ig tart.

Nyugat- és Észak-Európában több országban szintén teljes repülési tilalom van érvényben, mert a szerdán kezdődött izlandi vulkánkitörésből eredő hamufelhő veszélyezteti a légi forgalom biztonságát. A hamufelhő szombat reggelre már elérte Dél-Franciaország, Észak-Olaszország és az Észak-Balkán vonalát.

A legfrissebb jelentések szerint a németországi repülőterek akár vasárnapig is zárva maradhatnak, Nagy-Britanniában és Belgiumban pedig szombat estig meghosszabbították a légtérzárlatot. Visszavonták a Skócia és Észak-Írország légterének nagy részében bevezetett átmeneti könnyítéseket is.

A BBC reggeli híradása szerint az időjárási előrejelzések arra engednek következtetni, hogy a helyzet szombaton inkább rosszabbodni fog.

A meteorológusok tájékoztatása szerint az óriási, láthatatlan vulkáni hamufelhő 6-9 kilométer magasban terjed egy gépkocsi sebességével Európa déli és keleti részei felé, s az előrejelzések bizonytalanok a mozgásával kapcsolatban. Az, hogy milyen messze juthat el, és a részecskéi mikor oszlanak el vagy hullanak le, két megjósolhatatlan dologtól függ: az izlandi Eyjafjallajökull gleccser alatt lévő tűzhányó működésétől és a széláramlatoktól.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.