Molnár Gyula kétkedve fogadta Horváth Csaba javaslatát

Újbuda szocialista polgármestere szerint a főváros ma nincs megfelelő anyagi helyzetben ahhoz, hogy díjmentessé tegye a tömegközlekedést Budapesten. Molnár Gyula úgy véli: ez egy lehetséges opció, de alaposan át kell gondolni, hogy miből lehet fedezni a kieső bevételt. • „Ilyen marhaságot utoljára Horn Gyula mondott”

MNO
2010. 05. 02. 12:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Horváth Csaba, az MSZP főpolgármester-jelöltje a szombati majálison jelentette be, hogy 2013-ig fokozatosan ingyenessé tennék a BKV-n utazást. A Fidesz átverésnek, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület pedig populista demagógiának minősítette az elképzelést.

Molnár szerint eddig nem ebbe az irányba gondolkodtak – hiszen mindenütt azt mondták hogy túl sok a kedvezmény – , de ez is egy lehetséges opció. Meg kell nézni hogy meg lehet-e csinálni – tette hozzá.

Demszky: Nincsen ingyenebéd

Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármester szerint furcsa, hogy az a Horváth Csaba (MSZP) beszél a BKV ingyenességről, aki néhány hónapja kormánybiztosként még az inflációkövető tarifákról írt alá szerződést a fővárossal. „Ingyenebéd természetesen nincs, mindig ki kell mondani, hogy ki fizet azok helyett, akiknek díjmentes egy szolgáltatás” – mondta a városvezető az MTI-nek vasárnap adott nyilatkozatában, arra utalva, hogy a szocialista politikus pártja majálisán szombaton azt mondta, 2013-ig díjmentessé tennék a közösségi közlekedést Budapesten. Demszky Gábor – akit szabadságán ért utol az MTI – közölte, annyiban ért egyet Horváth Csabával, hogy dugódíjra néhány éven belül Budapesten is szükség lesz, és a bevételek egy részét a közösségi közlekedésre kell fordítani. Jelezte: erről már másfél éve koncepciót is elfogadott a főpolgármesteri kabinet.

Elmondta, Budapesten kívül több nagyváros elemzi London, Stockholm és Milánó tapasztalatait, és hamarosan több európai városban csökkentik a dugódíjjal a zsúfoltságot. Hozzátette: olyan példáról azonban nem tud, ahol a dugódíj bevételéből ingyenessé lehetne tenni a tömegközlekedést. Demszky szerint ehhez ugyanis „olyan brutális behajtási díjra lenne szükség, amely alapvetően kérdőjelezné meg a rendszer működőképességét”, továbbá igazságtalan is lenne az autósokkal szemben.

(hírTV, MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.