Társadalompolitikai kötelezettség a vasútnyitás

A vasútnyitás nem vállalati ügy, hanem társadalompolitikai kötelezettség – mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára hétfőn az MTI-nek annak kapcsán, hogy július 4-én öt vasúti szárnyvonalon visszaállítják a személyszállítást.• Öt vasúti szárnyvonalon újraindítják a személyszállítást

MNO
2010. 06. 21. 16:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Emlékeztetett arra, hogy a Fidesz az elmúlt években ellenzékben többször is szót emelt a vasúti mellékvonalak bezárása ellen, és ebben nem voltak egyedül, hiszen tiltakoztak az intézkedés ellen a településeken élő emberek százezrei, a munkahelyüket megbecsülő vasutasok, a vasutas munkahelyekért kiálló szakszervezetek, a polgármesterek százai, és támogatták a Fidesznek azt a szándékát, hogy kormányra kerülése esetén – ahol az műszakilag lehetséges – újranyissák ezeket a vonalakat.

Fónagy emlékeztetett arra, hogy a parlamentben hétfőn Kovács Zoltán pápai polgármester, fideszes országgyűlési képviselő kérdésére válaszolva bejelentette: az első lépcsőben július 4-étől újra lehet vasúton közlekedni a Székesfehérvár–Komárom, a Zirc–Veszprém, a Karcag–Tiszafüred, a Lajosmizse–Kecskemét és a Pápa–Csorna vonalon. Szándékukban állt a Szilvásvárad–Putnok, valamint az Abaújszántó–Hidasnémeti közötti vasútvonalat is megnyitni a személyforgalom előtt, de az elmúlt hetek időjárása miatt jelentős árvízkár érte ezeket a vonalakat, így előbb a közlekedési feltételeket kell helyreállítani.

Az államtitkár hangsúlyozta: az újranyitás számottevő költségekkel nem jár, hiszen ezeken a vonalakon teherforgalom most is van, a forgalmi szolgálattevők dolgoznak, a pályák műszaki berendezései megvannak. A MÁV vállalta, hogy a mellékvonalakon a személyszállításhoz szükséges motorkocsit, mozdonyt, a személyzetet biztosítja. Kérték a mellékvonalakban érintett települések önkormányzatait, hogy működjenek közre a vasútállomások és környékük rendbehozatalában, megőrzésében.

Fónagy elmondta, hogy nem végeztek utasszámlálást, hiszen az nem mutatószám, hogy egy lepusztult, megbízhatatlan menetrend mellett mekkora a forgalom. A közszolgáltató vasutat azért kell helyreállítani vidéken, hogy évek múlva lényegesen többen vegyék igénybe. Cél, hogy az emberek minél nagyobb számban vegyék igénybe a közösségi közlekedést, ezen belül is a kötöttpályást, mert környezetkímélőbb és energiatakarékosabb a közúti közlekedésnél.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.