Társadalompolitikai kötelezettség a vasútnyitás

A vasútnyitás nem vállalati ügy, hanem társadalompolitikai kötelezettség – mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára hétfőn az MTI-nek annak kapcsán, hogy július 4-én öt vasúti szárnyvonalon visszaállítják a személyszállítást.• Öt vasúti szárnyvonalon újraindítják a személyszállítást

MNO
2010. 06. 21. 16:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Emlékeztetett arra, hogy a Fidesz az elmúlt években ellenzékben többször is szót emelt a vasúti mellékvonalak bezárása ellen, és ebben nem voltak egyedül, hiszen tiltakoztak az intézkedés ellen a településeken élő emberek százezrei, a munkahelyüket megbecsülő vasutasok, a vasutas munkahelyekért kiálló szakszervezetek, a polgármesterek százai, és támogatták a Fidesznek azt a szándékát, hogy kormányra kerülése esetén – ahol az műszakilag lehetséges – újranyissák ezeket a vonalakat.

Fónagy emlékeztetett arra, hogy a parlamentben hétfőn Kovács Zoltán pápai polgármester, fideszes országgyűlési képviselő kérdésére válaszolva bejelentette: az első lépcsőben július 4-étől újra lehet vasúton közlekedni a Székesfehérvár–Komárom, a Zirc–Veszprém, a Karcag–Tiszafüred, a Lajosmizse–Kecskemét és a Pápa–Csorna vonalon. Szándékukban állt a Szilvásvárad–Putnok, valamint az Abaújszántó–Hidasnémeti közötti vasútvonalat is megnyitni a személyforgalom előtt, de az elmúlt hetek időjárása miatt jelentős árvízkár érte ezeket a vonalakat, így előbb a közlekedési feltételeket kell helyreállítani.

Az államtitkár hangsúlyozta: az újranyitás számottevő költségekkel nem jár, hiszen ezeken a vonalakon teherforgalom most is van, a forgalmi szolgálattevők dolgoznak, a pályák műszaki berendezései megvannak. A MÁV vállalta, hogy a mellékvonalakon a személyszállításhoz szükséges motorkocsit, mozdonyt, a személyzetet biztosítja. Kérték a mellékvonalakban érintett települések önkormányzatait, hogy működjenek közre a vasútállomások és környékük rendbehozatalában, megőrzésében.

Fónagy elmondta, hogy nem végeztek utasszámlálást, hiszen az nem mutatószám, hogy egy lepusztult, megbízhatatlan menetrend mellett mekkora a forgalom. A közszolgáltató vasutat azért kell helyreállítani vidéken, hogy évek múlva lényegesen többen vegyék igénybe. Cél, hogy az emberek minél nagyobb számban vegyék igénybe a közösségi közlekedést, ezen belül is a kötöttpályást, mert környezetkímélőbb és energiatakarékosabb a közúti közlekedésnél.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.