A főpolgármester-helyettes javaslatára együttes ülésen tárgyalta volna a főváros gazdasági és városüzemeltetési bizottsága az Alstom metrókocsikra vonatkozó szerződést. A cég hazai leányának vezérigazgatója nem jónak, hanem kiválónak értékeli a kocsikat, szerinte „biztonságosak, kifogástalanok, kényelmesek, kellemes szerelvények, amelyeket az utazóközönség nagy örömmel fog használni”. Deák László szerint a kocsikon nincsen mit átalakítani.
Somlyódi: Mint nyuszit a kalapból
A Nemzeti Közlekedési Hatóság szerint azonban lenne mit változtatni a szerelvényeken, július végén a fék és a biztonsági rendszer hibái miatt utasították el kocsik végleges típusengedélyét. A francia cég fellebbezett, a testületi ülésen azonban sem a cég képviselői, sem a BKV illetékesei nem kaptak szót. A gazdasági bizottság szocialista elnöke ugyanis azt mondta: nincs hatáskörük az ügyről tárgyalni. Somlyódi Csaba szerint a bizottsággal akarják elvitetni a balhét, úgy fogalmazott: „a gazdasági bizottság neve úgy kerül elő, mint nyuszi a kalapból (…), hiszen a bizottság „messze elkerült bármilyen döntéshozatal ebben az ügyben, sem a tárgyaláson nem vett részt, sem az előkészítésben, sem semmilyen határozatot nem hozott”.
Wintermantel: Szólítsuk fel a hatáskörrel bírókat, lépjenek!
A 65 milliárdos szerződésből 30 milliárdot bankgaranciaként már kifizetett a főváros. A Fidesz a felelősöket keresi. „Ha nincsen a bizottságnak hatásköre, akkor kell hozni egy olyan határozatot, mely ezt kimondja, és fölszólítja azokat, akiknek hatásköre van, hogy lépjenek” – mondta Wintermantel Zsolt. A fővárosi képviselő szerint annak nincsen értelme, „hogy idejövünk, jól elmondjuk egy napirendi vitában hogy nincs nekünk dolgunk”.
Lakos: Csak egy kérdés marad nyitva, kié lesz a pogácsa?
A liberális Lakos Imre szerint „csak egy kérdés marad nyitva, kié lesz a pogácsa”. A metrókocsi-beszerzésről szóló beszámolót végül nem vették napirendre. A milliárdos szerződésről a városüzemeltetési bizottság tagjai végül pogácsa nélkül kötetlenül beszélgettek tovább.
Bagdy: Jellemző
Minden egyes projektre az jellemző, hogy nincs egy felelős ember, aki az egészet átfogná, irányítaná, és felelős lenne, a felelősséget szétoszlanak, elmaszatolódnak – Bagdy Gábor, a fővárosi KDNP frakcióvezetője.
A fővárosi nagyberuházásokat vizsgáló bizottság jelentéstervezete szerint a városvezetés nem csak az Alstrom beszerzésnél hibázott. A lapunk által közöltinformációk szerint a szociálliberális vezetés döntései miatt majdnem 60 milliárd forintos kár érte Budapestet három óriásberuházás, a 4-es metró, a Margit híd felújítása és a Kossuth téri mélygarázs ügyében. A vizsgálóbizottság elnöke szerint bevett gyakorlat volt, hogy a beruházásoknál nem végeztek kockázatelemzéseket, nem volt tartalék és senki sem ellenőrizte a beruházásokat.
(hírTV, MNO)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.