Lakost csak egy kérdés érdekelte, hogy kié lesz a pogácsa

Nem vette napirendre a főváros gazdasági bizottsága az Alstom metrókocsikról készült tájékoztatót, a 65 milliárdos szerződés felelőseiről sem volt hajlandó tárgyalni a testület elnöke. A megállapodás sorsáról augusztus végén dönthet a Fővárosi Közgyűlés. Budapest akár el is bukhatja a szerelvényekre előre kifizetett 30 milliárd forintot.• Alstom-ügy: csak tájékozódott az illetékes bizottság

MNO
2010. 08. 17. 17:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A főpolgármester-helyettes javaslatára együttes ülésen tárgyalta volna a főváros gazdasági és városüzemeltetési bizottsága az Alstom metrókocsikra vonatkozó szerződést. A cég hazai leányának vezérigazgatója nem jónak, hanem kiválónak értékeli a kocsikat, szerinte „biztonságosak, kifogástalanok, kényelmesek, kellemes szerelvények, amelyeket az utazóközönség nagy örömmel fog használni”. Deák László szerint a kocsikon nincsen mit átalakítani.

Somlyódi: Mint nyuszit a kalapból

A Nemzeti Közlekedési Hatóság szerint azonban lenne mit változtatni a szerelvényeken, július végén a fék és a biztonsági rendszer hibái miatt utasították el kocsik végleges típusengedélyét. A francia cég fellebbezett, a testületi ülésen azonban sem a cég képviselői, sem a BKV illetékesei nem kaptak szót. A gazdasági bizottság szocialista elnöke ugyanis azt mondta: nincs hatáskörük az ügyről tárgyalni. Somlyódi Csaba szerint a bizottsággal akarják elvitetni a balhét, úgy fogalmazott: „a gazdasági bizottság neve úgy kerül elő, mint nyuszi a kalapból (…), hiszen a bizottság „messze elkerült bármilyen döntéshozatal ebben az ügyben, sem a tárgyaláson nem vett részt, sem az előkészítésben, sem semmilyen határozatot nem hozott”.

Wintermantel: Szólítsuk fel a hatáskörrel bírókat, lépjenek!

A 65 milliárdos szerződésből 30 milliárdot bankgaranciaként már kifizetett a főváros. A Fidesz a felelősöket keresi. „Ha nincsen a bizottságnak hatásköre, akkor kell hozni egy olyan határozatot, mely ezt kimondja, és fölszólítja azokat, akiknek hatásköre van, hogy lépjenek” – mondta Wintermantel Zsolt. A fővárosi képviselő szerint annak nincsen értelme, „hogy idejövünk, jól elmondjuk egy napirendi vitában hogy nincs nekünk dolgunk”.

Lakos: Csak egy kérdés marad nyitva, kié lesz a pogácsa?

A liberális Lakos Imre szerint „csak egy kérdés marad nyitva, kié lesz a pogácsa”. A metrókocsi-beszerzésről szóló beszámolót végül nem vették napirendre. A milliárdos szerződésről a városüzemeltetési bizottság tagjai végül pogácsa nélkül kötetlenül beszélgettek tovább.

Bagdy: Jellemző

Minden egyes projektre az jellemző, hogy nincs egy felelős ember, aki az egészet átfogná, irányítaná, és felelős lenne, a felelősséget szétoszlanak, elmaszatolódnak – Bagdy Gábor, a fővárosi KDNP frakcióvezetője.

A fővárosi nagyberuházásokat vizsgáló bizottság jelentéstervezete szerint a városvezetés nem csak az Alstrom beszerzésnél hibázott. A lapunk által közöltinformációk szerint a szociálliberális vezetés döntései miatt majdnem 60 milliárd forintos kár érte Budapestet három óriásberuházás, a 4-es metró, a Margit híd felújítása és a Kossuth téri mélygarázs ügyében. A vizsgálóbizottság elnöke szerint bevett gyakorlat volt, hogy a beruházásoknál nem végeztek kockázatelemzéseket, nem volt tartalék és senki sem ellenőrizte a beruházásokat.

(hírTV, MNO)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.