Lakost csak egy kérdés érdekelte, hogy kié lesz a pogácsa

Nem vette napirendre a főváros gazdasági bizottsága az Alstom metrókocsikról készült tájékoztatót, a 65 milliárdos szerződés felelőseiről sem volt hajlandó tárgyalni a testület elnöke. A megállapodás sorsáról augusztus végén dönthet a Fővárosi Közgyűlés. Budapest akár el is bukhatja a szerelvényekre előre kifizetett 30 milliárd forintot.• Alstom-ügy: csak tájékozódott az illetékes bizottság

MNO
2010. 08. 17. 17:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A főpolgármester-helyettes javaslatára együttes ülésen tárgyalta volna a főváros gazdasági és városüzemeltetési bizottsága az Alstom metrókocsikra vonatkozó szerződést. A cég hazai leányának vezérigazgatója nem jónak, hanem kiválónak értékeli a kocsikat, szerinte „biztonságosak, kifogástalanok, kényelmesek, kellemes szerelvények, amelyeket az utazóközönség nagy örömmel fog használni”. Deák László szerint a kocsikon nincsen mit átalakítani.

Somlyódi: Mint nyuszit a kalapból

A Nemzeti Közlekedési Hatóság szerint azonban lenne mit változtatni a szerelvényeken, július végén a fék és a biztonsági rendszer hibái miatt utasították el kocsik végleges típusengedélyét. A francia cég fellebbezett, a testületi ülésen azonban sem a cég képviselői, sem a BKV illetékesei nem kaptak szót. A gazdasági bizottság szocialista elnöke ugyanis azt mondta: nincs hatáskörük az ügyről tárgyalni. Somlyódi Csaba szerint a bizottsággal akarják elvitetni a balhét, úgy fogalmazott: „a gazdasági bizottság neve úgy kerül elő, mint nyuszi a kalapból (…), hiszen a bizottság „messze elkerült bármilyen döntéshozatal ebben az ügyben, sem a tárgyaláson nem vett részt, sem az előkészítésben, sem semmilyen határozatot nem hozott”.

Wintermantel: Szólítsuk fel a hatáskörrel bírókat, lépjenek!

A 65 milliárdos szerződésből 30 milliárdot bankgaranciaként már kifizetett a főváros. A Fidesz a felelősöket keresi. „Ha nincsen a bizottságnak hatásköre, akkor kell hozni egy olyan határozatot, mely ezt kimondja, és fölszólítja azokat, akiknek hatásköre van, hogy lépjenek” – mondta Wintermantel Zsolt. A fővárosi képviselő szerint annak nincsen értelme, „hogy idejövünk, jól elmondjuk egy napirendi vitában hogy nincs nekünk dolgunk”.

Lakos: Csak egy kérdés marad nyitva, kié lesz a pogácsa?

A liberális Lakos Imre szerint „csak egy kérdés marad nyitva, kié lesz a pogácsa”. A metrókocsi-beszerzésről szóló beszámolót végül nem vették napirendre. A milliárdos szerződésről a városüzemeltetési bizottság tagjai végül pogácsa nélkül kötetlenül beszélgettek tovább.

Bagdy: Jellemző

Minden egyes projektre az jellemző, hogy nincs egy felelős ember, aki az egészet átfogná, irányítaná, és felelős lenne, a felelősséget szétoszlanak, elmaszatolódnak – Bagdy Gábor, a fővárosi KDNP frakcióvezetője.

A fővárosi nagyberuházásokat vizsgáló bizottság jelentéstervezete szerint a városvezetés nem csak az Alstrom beszerzésnél hibázott. A lapunk által közöltinformációk szerint a szociálliberális vezetés döntései miatt majdnem 60 milliárd forintos kár érte Budapestet három óriásberuházás, a 4-es metró, a Margit híd felújítása és a Kossuth téri mélygarázs ügyében. A vizsgálóbizottság elnöke szerint bevett gyakorlat volt, hogy a beruházásoknál nem végeztek kockázatelemzéseket, nem volt tartalék és senki sem ellenőrizte a beruházásokat.

(hírTV, MNO)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.