Több száz millió forintos megtakarítást hozhat a BKV-nak

A legalacsonyabb üzemeltetési költséget ajánló szolgáltatót választotta a BKV Zrt. a midibusztender közbeszerzési eljárásán – közölte a közlekedési vállalat hétfőn.

MNO
2010. 11. 29. 21:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint írták, „félrevezető a BKV Fürst Közlekedési Szakszervezet (…) állítása, miszerint a BKV Zrt. ötvenmillió forinttal drágább megoldást választott”. A közbeszerzési eljáráson hozott szigorúan szakmai döntés akár több száz millió forintos megtakarítást hozhat a BKV-nak – hangsúlyozták. A BKV közleményében rámutatott: „valójában a szakszervezet próbálja félrevezetni a médiát és a sajtón keresztül a fővárosi lakosságot”.

Szerintük a szakszervezeti vezetők korábbi számításai helytelenek voltak, hiszen azok csak a lízingdíjat és a járművezetők személyi jellegű ráfordításait tartalmazták, de kifelejtették az üzemanyagköltségeket és a karbantartás költségeit. Ezek figyelembe vétele nélkül a számítás azonban „torz eredményt ad”. Megjegyezték azt is: „ellentmondásosnak tűnik, hogy míg korábban a szakszervezetek a nyertes Orangewayst ki akarták záratni az eljárásból, mert irreálisan alacsonynak találták az árat, most pont ezt az árat sokallják”.

A midibuszos bírálóbizottság két tagjának hétfői közleménye szerint a BKV-nak ötvenmillió forinttal többe kerül a midibuszok üzemeltetésének kiszervezése, mintha lízing konstrukcióban új buszokat vett volna, és saját maga üzemeltetné.

Földényi György és Gólián Zsolt azt írta: a BKV csak azt vizsgálta, hogy a régi, 405-ös Ikarusokat mekkora költséggel tudnák tovább üzemeltetni, és ehhez képest mennyi a nyertes ajánlata. A BKV Fürst Közlekedési Szakszervezet közleménye szerint (amelynek elnöke Gólián Zsolt) emiatt a két tag nem ért egyet a döntéssel.

A BKV november 19-én jelentette be, hogy az Orangeways nyerte a negyven midibusz üzemeltetésére kiírt és többször visszavont közbeszerzést. A társaság Webasto S91 típusú, Euro 5-ös, alacsonypadlós, légkondicionált buszokat biztosít, amelyek 2011 végéig fokozatosan állnak forgalomba, felváltva a jelenleg közlekedő 16 éves Ikarus 405 típusú midibuszokat. Az ajánlat szerint a buszok üzemeltetési költsége 379 forint kilométerenként, míg az Ikarusokat 541 forintból tartják fenn kilométerenként.

Három szakszervezeti szövetség, a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége, a BKV Liga Munkástanács Szövetség és a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeteinek Szövetsége a döntés után azt közölte, hogy az eredmény visszavonását kérik, és tiltakoznak a döntés ellen.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.