Több száz millió forintos megtakarítást hozhat a BKV-nak

A legalacsonyabb üzemeltetési költséget ajánló szolgáltatót választotta a BKV Zrt. a midibusztender közbeszerzési eljárásán – közölte a közlekedési vállalat hétfőn.

MNO
2010. 11. 29. 21:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint írták, „félrevezető a BKV Fürst Közlekedési Szakszervezet (…) állítása, miszerint a BKV Zrt. ötvenmillió forinttal drágább megoldást választott”. A közbeszerzési eljáráson hozott szigorúan szakmai döntés akár több száz millió forintos megtakarítást hozhat a BKV-nak – hangsúlyozták. A BKV közleményében rámutatott: „valójában a szakszervezet próbálja félrevezetni a médiát és a sajtón keresztül a fővárosi lakosságot”.

Szerintük a szakszervezeti vezetők korábbi számításai helytelenek voltak, hiszen azok csak a lízingdíjat és a járművezetők személyi jellegű ráfordításait tartalmazták, de kifelejtették az üzemanyagköltségeket és a karbantartás költségeit. Ezek figyelembe vétele nélkül a számítás azonban „torz eredményt ad”. Megjegyezték azt is: „ellentmondásosnak tűnik, hogy míg korábban a szakszervezetek a nyertes Orangewayst ki akarták záratni az eljárásból, mert irreálisan alacsonynak találták az árat, most pont ezt az árat sokallják”.

A midibuszos bírálóbizottság két tagjának hétfői közleménye szerint a BKV-nak ötvenmillió forinttal többe kerül a midibuszok üzemeltetésének kiszervezése, mintha lízing konstrukcióban új buszokat vett volna, és saját maga üzemeltetné.

Földényi György és Gólián Zsolt azt írta: a BKV csak azt vizsgálta, hogy a régi, 405-ös Ikarusokat mekkora költséggel tudnák tovább üzemeltetni, és ehhez képest mennyi a nyertes ajánlata. A BKV Fürst Közlekedési Szakszervezet közleménye szerint (amelynek elnöke Gólián Zsolt) emiatt a két tag nem ért egyet a döntéssel.

A BKV november 19-én jelentette be, hogy az Orangeways nyerte a negyven midibusz üzemeltetésére kiírt és többször visszavont közbeszerzést. A társaság Webasto S91 típusú, Euro 5-ös, alacsonypadlós, légkondicionált buszokat biztosít, amelyek 2011 végéig fokozatosan állnak forgalomba, felváltva a jelenleg közlekedő 16 éves Ikarus 405 típusú midibuszokat. Az ajánlat szerint a buszok üzemeltetési költsége 379 forint kilométerenként, míg az Ikarusokat 541 forintból tartják fenn kilométerenként.

Három szakszervezeti szövetség, a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége, a BKV Liga Munkástanács Szövetség és a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeteinek Szövetsége a döntés után azt közölte, hogy az eredmény visszavonását kérik, és tiltakoznak a döntés ellen.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.