„A legkisebb fájdalommal” végeznék el a racionalizálást

Az oktatásért felelős államtitkár szerint a magyar felsőoktatás racionalizálásért kiált, mivel szerkezete túlméretezett, intézményei pedig szétszórtak.• A kormány elkötelezettségét hiányolják a rektorok

MNO
2011. 05. 05. 8:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hoffmann Rózsa az MR1–Kossuth rádió 180 perc című hírmagazinjának csütörtök reggel nyilatkozva ennek ellenére úgy fogalmazott, jelenleg csak ötleteket és javaslatokat gyűjtenek a racionalizálás mikéntjéről, és egyáltalán nem biztos abban, hogy bármilyen integráció lesz a felsőoktatásban, de ha ez megtörténne, akkor az szerinte nem jelentené feltétlenül az önállóságukat elvesztő intézmények bezárását.

Az államtitkár szükségtelennek nevezte azon karok további támogatását, amelyeken kevés a hallgató, illetve munkaerő-piaci problémákkal küzdenek, de arra is felhívta a figyelmet, hogy az állami segítségtől esetleg eleső egyetemek vagy főiskolák magánintézményként folytathatják működésüket. A Corvinus Egyetem állami támogatásának esetleges megszüntetésére vonatkozó kérdésre reagálva úgy fogalmazott, az „nagyon messze van attól, hogy javaslat legyen”, erre a kérdésre csak egy-két hónapon belül születhet meg a válasz. Kiemelte: a rektorokkal korábban megkezdett konzultációt folytatva csütörtökön négy intézmény vezetőjével tanácskozik arról, hogyan lehet „a legkisebb fájdalommal” elvégezni a szükséges racionalizálást.

A szintén készülő közoktatási törvény koncepciójára kitérve Hoffmann aláhúzta, nem dőlt el, hogy állami kézbe kerülnek a közoktatási intézmények. Az államosítás melletti érvként említette, hogy jelenleg négyszáz olyan kistelepülésen működik iskola, ahol a döntéshozó önkormányzati testületben nincsenek diplomás emberek.

Az államtitkár szerint a pedagógusok kötelező iskolában tartózkodásának ötlete azt szolgálná, hogy a gyerekek is az intézményekben maradhassanak a munkaidő végéig, ezt pedig szerinte csak úgy lehet megoldani, ha a jelenlegi „kicsinyes túlóra-elszámolásos pedagógiai munkaszervezést” megszüntetik. Megjegyezte: a megkérdezett igazgatók több mint ötven százaléka támogatja ezt az elképzelést.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.