A Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) 2006 januárjában vette át a jogelőd Polgári Légiközlekedés Biztonsági Szervezet feladatait. A szaktárca tájékoztatása szerint a helyettes államtitkár kifejtette: a légi, vasúti és vízi közlekedési események szakmai vizsgálatáról szóló törvény főként az uniós jogszabályi környezet változásai miatt szorul részleges átdolgozásra.
A változtatások célja a Közlekedésbiztonsági Szervezet által végzett szakmai vizsgálatok tartalmának az időközben átdolgozott uniós szabályokhoz igazítása, és az elmúlt időszakban szerzett gyakorlati tapasztalatok tanulságainak beépítése. A módosítás uniós irányelv alapján szabályozza újra a vízi közlekedési balesetek és események különböző kategóriáit. A jelenlegi szabályok szerint a szervezet vizsgálati kötelezettsége csak a súlyos vasúti balesetekre terjed ki, a vasúti baleseteket és a váratlan vasúti eseményeket saját döntése alapján vizsgálhatja. A légi közlekedésben bevált gyakorlat átültetésével a KBSZ a jövőben a vasúttársaság biztonsági szervezetét is felszólíthatja az üzembentartói vizsgálat lefolytatására, amelynek eredményéről jelentésben kap tájékoztatást.
A légi, vasúti és vízi közlekedési események szakmai vizsgálatát végző Közlekedésbiztonsági Szervezet 2006 és 2010 között 5559 bejelentést fogadott. A repülés terén évente 60-80, a hajózásban 10-15 esemény kapcsán indított szakmai vizsgálatot. A korábbi években jellemző 15-20 körüli vasúti esetszám tavaly kis híján elérte a negyvenet. A KBSZ az elmúlt öt évben 406 eljárást zárt le biztonsági ajánlással – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.