A vezérkari főnök – kérdésre válaszolva – határozottan cáfolta azokat a híreket, amelyek szerint a szerencsétlenül járt gépjármű vezetői nem lettek volna eléggé gyakorlottak, s ez is közrejátszott volna a balesetben. Elmondta, hogy az a sofőr, aki a baleset bekövetkeztekor irányította a katonai járművet, itthon több mint félmillió kilométert vezetett balesetmentesen nagy járművön és januárban Németországban felkészítést kapott a páncélozott gépkocsik vezetésére, Afganisztánban pedig kimondottan a most vezetett típusra képezték ki.
A két és fél hónapos kinttartózkodás alatt több mint kétezer kilométert vezetett a járművel – tette hozzá. Benkő Tibor szerint a balesetet szenvedett gépkocsitípust közútra tervezték, 2007 óta használják, többek között az USA hadserege is, mivel ez az egyik legmodernebb, legjobb páncélvédelmet nyújtó gépjármű. Az is igaz ugyanakkor – tette hozzá Benkő Tibor –, hogy nagy tömegű járműről van szó, a kocsi több mint tizenhét tonnát nyom és eléggé magasan van a súlypontja, így jóval instabilabb a terepre kifejlesztett, más típusokhoz képest, mégis közúton megbízható járműről van szó.
A vezérkari főnök elmondta azt is, hogy a honvédség nem hagyja magára az elhunyt katonák családjait, anyagi értelemben sem. A katonák egyfelől biztosítással tartózkodtak műveleti területen, a mostani eset kapcsán a biztosító köteles fizetni, másrészt a Honvédelmi Minisztérium anyagi támogatással is segíti a hozzátartozókat.
Fél nap alatt itthon lehetnek a sérültek
A parancsnok közlése szerint szerdán döntik el a Mazari-Sarifban lévő katonai kórház orvosai, hogy mikor lehet Magyarországra szállítani a közlekedési baleset sérültjeit. Amint a döntés megszületik, 12 órán belül Magyarországra szállítják a sérülteket – tette hozzá.
Kedden Mazari-Sarifból tartott Puli-Humriba egy magyar katonai konvoj. A mellékútról egy afgán jármű hajtott az öt járműből álló konvoj elé, amelyet a magyar katonák járműoszlopa balról előzni kezdett. A konvoj harmadik gépjárműve egy M-RAP MaxxPro típusú speciális, aknák elleni védelemmel ellátott páncélozott személyszállító gépjármű volt, amelynek vezetője eddig ismeretlen okból balra rántotta a kormányt, ezért a jármű az útpadkán megperdült és felborult. A felborult jármű lövésztornya és négy kereke is kiszakadt.
A balesetben Dálnoki András szakaszvezető, toronylövész, valamint Róth Orsolya őrmester, a jármű parancsnoka vesztette életét. A gépjármű sofőrje, egy magyar szakaszvezető válságos állapotban került kórházba. Egy katona súlyos, de nem életveszélyes, két további társuk pedig könnyebb sérüléseket szenvedett.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.