A javaslatban átlagosan 3,6 százalékos ivóvízdíj-, illetve 3,84 százalékos csatornadíj-emelés szerepelt. A városvezetés december 14-én tárgyal újra a jövő évi közműdíjakról. A képviselők 21 igen, 3 nem szavazattal, 8 tartózkodás mellett fogadták el a napirendet.
Nem emelnék a BKV tarifáit
A közösségi közlekedés versenyképessé válását várja a fővárosi Fidesz attól, hogy nem emelkednek jövőre a BKV tarifái. Németh Zoltán, a párt frakcióvezetője a közgyűlés szerdai ülésén szereplő téma kapcsán a távirati irodának elmondta: 2011-ben fordult elő először 15 év után, hogy a Fővárosi Közgyűlés nem emelte a BKV-tarifákat, és ezt jövőre is így szeretné tenni. Mint indokolta, ezzel a közösségi közlekedés versenyképessé válna az egyéb közlekedéssel szemben.
Kitért arra is, hogy a tarifák szinten tartásával a főváros átvállalja az áfaemelésből eredő terheket, vagyis gyakorlatilag a jegyek, bérletek nettó ára csökken. Megjegyezte, hogy emellett további olyan jegyformákat is bevezetnek, mint például a csoportos napijegy, a kombijegy, továbbá kiterjesztik a kisgyermekesekre vonatkozó kedvezményeket, amire régóta igény volt. A fideszes politikus szólt arról is, hogy az előző ciklus utolsó éveiben az volt tapasztalható, hogy a tarifaemelés mellett nemhogy nem emelkedtek a bevételek, de csökkentek. Amikor viszont 2011-ben változatlanul maradtak a viteldíjak, növekedést lehetett tapasztalni a társaság kasszájában.
Az LMP átalakítana
Az LMP fővárosi képviselőcsoportja arra szólította fel a Fideszt, hogy hagyja abba azt a „kisded” játékot, amelyet a BKV-val tesz. Kaltenbach Jenő frakcióvezető a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülése előtt a troli- és villamosbeszerzések ügyére utalva azt mondta, a kormányzat rendszeresen megtagadja azokat a fejlesztéseket a BKV-tól, amelyek az országnak nem kerülnének pénzbe, mert az unió finanszírozza, viszont ezeket az ügyeket felhasználja a fővárossal való szembenállások során.
Hozzátette, át kell alakítani a BKV teljes jegyrendszerét, a dugódíj bevezetésével kapcsolatban pedig olyan intézkedéseket kell végrehajtani, amelyek miatt megéri az autósoknak a közösségi közlekedésre váltani, és a díjat nem sarcként élik majd meg.