Nem szabad feladni a tökéletes törvény lehetőségét

Előreláthatólag mintegy 50-70 módosító javaslatot adhat be a Fidesz parlamenti frakciója a nemzeti köznevelési törvénytervezethez.

WA
2011. 11. 15. 7:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Bízom benne, hogy olyanná formálható majd ez a törvény, amely valamennyiünknek megfelel. A legfontosabb kérdéseket felveti a beterjesztett törvénytervezet, nem úgy, ahogy én ezt ideálisnak vagy jónak látnám, de erre való a vita. Ne adjuk fel, hogy lehet egy majdhogynem tökéletes törvényt elfogadni” – jegyezte meg.

Véleménye szerint tökéletesíteni kellene a törvénytervezetben többek között az iskolafenntartás kérdését, amihez „hozzá kell nyúlni”, de „nem úgy, ahogy ezt a tervezet most tartalmazza, mert nagyon különbözők az iskolákat fenntartó önkormányzatok”. Mint mondta, a „vergődő” önkormányzatoktól valóban jó, ha az állam átveszi az iskolafenntartás felelősségét, de vannak olyan nagy önkormányzatok, amelyek „példásan” oldották meg ezt a feladatot.

Csak azoktól az önkormányzatoktól venné el, amelyek nem bírnak vele

Pokorni Zoltán jobbnak látta volna azt a megoldást, hogy csak azoktól az önkormányzatoktól vegyék el iskoláikat, amelyek „nem bírnak el vele”; el tudja azonban fogadni a visszaszerződést is, ha az jól látható folyamat lesz. Jelenleg 980 milliárd forintba kerül a közoktatás, és meglátása szerint „nem lehet homályban hagyni”, hogy ebből „450-460 milliárd hogyan érkezik az iskolákhoz”.

Kitért arra: előfordulhat, hogy az államosítás során az állam több forrást von el majd egyes önkormányzatoktól, mint amennyit addig azok iskoláikra költöttek, mert a cél az esélyek kiegyenlítése a gazdagabb és a szegényebb települések iskolái között.

Az egész napos iskolával kapcsolatban azt a félelmét juttatta kifejezésre, hogy „a törvénytervezet mostani betűjében csak egy napközi van”, pedig szükség van rá, mert most Magyarországon „aránylag kevés időt finanszírozunk közpénzből gyerekeink számára”. Hozzátette: ha az egész napos iskola rendszere mögött nincs pénz, munka, teljesítmény, idő, energia, akkor „nem tudjuk felépíteni”.

Meglátása szerint 4-5 év alatt lehet odáig eljutni, hogy az iskolák „40-50-60 százalékában meghatározó lesz” az egész napos iskola, azonban „egyik napról a másikra mind a nyolc évfolyamon előírni nem lehet”.

Pokorni Zoltán úgy fogalmazott: ha ezeken a stratégiai pontokon nem változik a törvénytervezet, akkor „nem tudja jó szívvel támogatni”.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.