Nem szabad feladni a tökéletes törvény lehetőségét

Előreláthatólag mintegy 50-70 módosító javaslatot adhat be a Fidesz parlamenti frakciója a nemzeti köznevelési törvénytervezethez.

WA
2011. 11. 15. 7:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Bízom benne, hogy olyanná formálható majd ez a törvény, amely valamennyiünknek megfelel. A legfontosabb kérdéseket felveti a beterjesztett törvénytervezet, nem úgy, ahogy én ezt ideálisnak vagy jónak látnám, de erre való a vita. Ne adjuk fel, hogy lehet egy majdhogynem tökéletes törvényt elfogadni” – jegyezte meg.

Véleménye szerint tökéletesíteni kellene a törvénytervezetben többek között az iskolafenntartás kérdését, amihez „hozzá kell nyúlni”, de „nem úgy, ahogy ezt a tervezet most tartalmazza, mert nagyon különbözők az iskolákat fenntartó önkormányzatok”. Mint mondta, a „vergődő” önkormányzatoktól valóban jó, ha az állam átveszi az iskolafenntartás felelősségét, de vannak olyan nagy önkormányzatok, amelyek „példásan” oldották meg ezt a feladatot.

Csak azoktól az önkormányzatoktól venné el, amelyek nem bírnak vele

Pokorni Zoltán jobbnak látta volna azt a megoldást, hogy csak azoktól az önkormányzatoktól vegyék el iskoláikat, amelyek „nem bírnak el vele”; el tudja azonban fogadni a visszaszerződést is, ha az jól látható folyamat lesz. Jelenleg 980 milliárd forintba kerül a közoktatás, és meglátása szerint „nem lehet homályban hagyni”, hogy ebből „450-460 milliárd hogyan érkezik az iskolákhoz”.

Kitért arra: előfordulhat, hogy az államosítás során az állam több forrást von el majd egyes önkormányzatoktól, mint amennyit addig azok iskoláikra költöttek, mert a cél az esélyek kiegyenlítése a gazdagabb és a szegényebb települések iskolái között.

Az egész napos iskolával kapcsolatban azt a félelmét juttatta kifejezésre, hogy „a törvénytervezet mostani betűjében csak egy napközi van”, pedig szükség van rá, mert most Magyarországon „aránylag kevés időt finanszírozunk közpénzből gyerekeink számára”. Hozzátette: ha az egész napos iskola rendszere mögött nincs pénz, munka, teljesítmény, idő, energia, akkor „nem tudjuk felépíteni”.

Meglátása szerint 4-5 év alatt lehet odáig eljutni, hogy az iskolák „40-50-60 százalékában meghatározó lesz” az egész napos iskola, azonban „egyik napról a másikra mind a nyolc évfolyamon előírni nem lehet”.

Pokorni Zoltán úgy fogalmazott: ha ezeken a stratégiai pontokon nem változik a törvénytervezet, akkor „nem tudja jó szívvel támogatni”.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.