Tarlós István (Fidesz–KDNP) azt mondta, hogy ezzel egy teljesen kilátástalannak vélt helyzetet oldottak meg. Véleménye szerint a derogáció megadásával semmi akadálya nincs annak, hogy a francia gyártó megkapja a végleges típusengedélyt is. Hangsúlyozta, hogy a 2010. őszi állapotokhoz képest „főnixszerű” mutatványt vittek véghez az Alstommal együtt: módosították, majd újra életbe léptették a szerződést, és kiiktatták belőle azokat a pontokat, amelyek jogi szempontból elfogadhatatlanok voltak.
Kérdésre válaszolva közölte, az Alstom azt ígérte, hogy a műszaki lehetőségekhez képest a legkorábban elkezdi leszállítani a szerelvényeket. Az Alstom Transport a derogáció megadására hétfői közleményében úgy reagált: kedvezőnek ítélik az NKH döntését, és folytatják a típusengedélyeztetési eljárást az aláírt megállapodásban rögzített ütemezésnek megfelelően, a BKV és az NKH szakembereivel együttműködve.
„Kötelessége lett volna pontosítani”
Nem csengtek egybe Bojár Iván András és a városvezetés elképzelései olyan mértékben, hogy a városarculati tanácsadót kellőképpen foglalkoztatni lehessen a Városházán – indokolta Tarlós István főpolgármester hétfőn újságírói kérdésre azt a korábbi hírt, amely szerint 2011. december 31-vel szerződést bontott a tanácsadóval.
A főpolgármester „tehetséges embernek” nevezte Bojár Iván Andrást, de jelezte, hogy nem értettek egyet minden vonatkozásban. Mint mondta, olyan is előfordult, hogy joggal elvárta volna, hogy pontosítson olyan újsághíreket, amelyeket „neki belső kötelessége lett volna pontosítani”.
Tarlós István azt nem közölte, hogy melyik esetre gondol. Fő okként azt nevezte meg, hogy a városarculati tanácsadó és a városvezetés elképzelései nem csengtek olyan mértékben egybe, hogy ki tudják használni a tanácsadó kapacitását. Kitért arra is, hogy semmiféle személyes konfliktusról, ellentétről nincs szó.