Az önkormányzat pénteken a társaság korábbi közleményére reagált, amelyben a repülőtér-üzemeltető a magas telekadót kifogásolta. A kerület közleményében tudatta: a repülőterek esetében alkalmazható telekadóról az Országgyűlés döntött. A reptér üzemeltetése üzleti vállalkozás, „nem karitatív cselekedet” – fogalmaz a közlemény. Az önkormányzat álláspontja szerint a Budapest Airport megpróbál kibújni a közterhek alól.
A XVII. és a XVIII. kerület, valamint Vecsés lakóit megilleti a társaság által fizetendő adó, az ott élők évtizedek óta sok hátrányát viselik a repülőtér működésének – áll a közleményben. A Budapest Airport számára nem a telekadó és nem is a Malév-csőd okoz pénzügyi nehézséget, hanem az, hogy hitelezői szorítják a torkát – vélekedik az önkormányzat, emlékeztetve arra, hogy a tulajdonosok a repülőtér 75 évre szóló, 464,5 milliárd forintba kerülő üzemeltetési jogát nagyrészt hitelből fizették ki. Az önkormányzat álláspontja szerint ezzel indokolható, hogy a 2004-ben még 10 milliárd forintos nyereséget hozó állami vállalat a privatizációt követő években már sokmilliárdos veszteséget termelt.
Rákosmente önkormányzata visszautasította a társaság kerületi adósságra vonatkozó állításait is, egyúttal jelezte, hogy a hivatkozott kimutatás szerint a városrész az egy főre eső adósságállomány nagysága tekintetében 23 kerület közül a 20. helyen szerepel. Az önkormányzat bírálta, hogy a társaság a 2012-es Malév-csőd és a telekadó kapcsán a fejlesztések átütemezésével és munkahelyek megszüntetésével „revolverezi a kormányt és az Országgyűlést”, miközben olyan projektek elhalasztását jelentette be, amelyeket már 2011. december 31-éig meg kellett volna valósítania. A munkahelyek kapcsán pedig azt írták: a privatizáció évében, 2005-ben 2400-an dolgoztak a repülőtéren, 2011-ben a „csöndben végrehajtott folyamatos leépítéseket követően” viszont a létszám már csak 1030 fő volt.

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.