Hitelezői nehezítik a Budapest Airport helyzetét

A főváros XVII. kerületének önkormányzata szerint a Budapest Airportnak nem a telekadó és nem a Malév-csőd okoz súlyos pénzügyi nehézséget.

BL
2012. 06. 29. 19:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az önkormányzat pénteken a társaság korábbi közleményére reagált, amelyben a repülőtér-üzemeltető a magas telekadót kifogásolta. A kerület közleményében tudatta: a repülőterek esetében alkalmazható telekadóról az Országgyűlés döntött. A reptér üzemeltetése üzleti vállalkozás, „nem karitatív cselekedet” – fogalmaz a közlemény. Az önkormányzat álláspontja szerint a Budapest Airport megpróbál kibújni a közterhek alól.

A XVII. és a XVIII. kerület, valamint Vecsés lakóit megilleti a társaság által fizetendő adó, az ott élők évtizedek óta sok hátrányát viselik a repülőtér működésének – áll a közleményben. A Budapest Airport számára nem a telekadó és nem is a Malév-csőd okoz pénzügyi nehézséget, hanem az, hogy hitelezői szorítják a torkát – vélekedik az önkormányzat, emlékeztetve arra, hogy a tulajdonosok a repülőtér 75 évre szóló, 464,5 milliárd forintba kerülő üzemeltetési jogát nagyrészt hitelből fizették ki. Az önkormányzat álláspontja szerint ezzel indokolható, hogy a 2004-ben még 10 milliárd forintos nyereséget hozó állami vállalat a privatizációt követő években már sokmilliárdos veszteséget termelt.

Rákosmente önkormányzata visszautasította a társaság kerületi adósságra vonatkozó állításait is, egyúttal jelezte, hogy a hivatkozott kimutatás szerint a városrész az egy főre eső adósságállomány nagysága tekintetében 23 kerület közül a 20. helyen szerepel. Az önkormányzat bírálta, hogy a társaság a 2012-es Malév-csőd és a telekadó kapcsán a fejlesztések átütemezésével és munkahelyek megszüntetésével „revolverezi a kormányt és az Országgyűlést”, miközben olyan projektek elhalasztását jelentette be, amelyeket már 2011. december 31-éig meg kellett volna valósítania. A munkahelyek kapcsán pedig azt írták: a privatizáció évében, 2005-ben 2400-an dolgoztak a repülőtéren,  2011-ben a „csöndben végrehajtott folyamatos leépítéseket követően” viszont a létszám már csak 1030 fő volt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.