Tarlós: Mindenképp be kell vezetni a dugódíjat + Képek

Bizonyosan nem Budapest városhatára lesz a behajtási díj zónahatára – közölte Tarlós István főpolgármester.

PR
2012. 06. 14. 11:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ha a városhatártól számítanák a zónát, az azt jelentené, hogy 2013 közepétől mindenkinek fizetni kellene, „aki beteszi a lábát Budapestre”, a vidékről látogatóba érkező családtagoktól kezdve az Országgyűlésbe érkező parlamenti képviselőkig – vélekedett a városvezető. Hozzátette: a városhatárokon semmilyen tömegközlekedési eszközre nem lehet átszállni.


A főpolgármester a dugódíjjal kapcsolatban elmondta, hogy két behajtási zónahatárt vizsgálnak: az egyik a Hungária körútra vonatkozik, a másik egy ehhez képest szűkebb városmagra. A budai oldalon a jelenlegi elképzelések szerint a Margit körút vonala lenne a határ.

A fizetendő díjjal kapcsolatban Tarlós István jelezte: személyes álláspontja, hogy a zónában lakók ne fizessenek, mindenki más viszont viszonylag magasabb összeget, 4-500 forintot fizethetne. Hozzátette ugyanakkor, hogy nem ebben, hanem a kedvezményekben, a kedvezményezettek megállapításában lesz nehéz megegyezni.

Így módosítanának a dugódíjon


Mint arról beszámoltunk, szerdán módosító javaslatot nyújtott be a parlamentnek két kormánypárti képviselő az egyes közlekedési tárgyú törvények módosításáról szóló javaslathoz. Eszerint a személy- és teherforgalmi behajtási díjat egyes területi zónákra (behajtási övezetek), időszakokra és gépjármű-kategóriákra eltérő mértékben is meg lehet állapítani. A díjak a behajtási övezetekbe történő behajtásra, valamint az egyes behajtási övezeteken belüli közlekedésre együttesen is megállapíthatók. A behajtási díj elmulasztása esetén pótdíjat kell fizetni. A személy- és teherforgalmi behajtási díj, pótdíj a Fővárosi Önkormányzatot illeti meg.

„Szégyen”


Tarlós István szerint szégyen az, ami Budapesten taxiügyben zajlik, az autók megjelenése „kriminális”, bizonyos helyeken alvilági módszerekkel harcolnak a piacért, ezért ezt a helyzetet meg kell oldani. A főpolgármester a taxisszervezetekkel folytatott tárgyalások után tartott csütörtöki sajtótájékoztatóján azt mondta, néhány kérdésben engedni tudnak a szakmai szervezeteknek, ilyen a fix tarifa bevezetése és az egységes megjelenés dizájnja is.


Két dologban azonban nem tudnak kompromisszumokat kötni: a rendelet elemeinek egységes időpontban való bevezetése, illetve a műszaki paraméterek meghatározása. Ezzel kapcsolatban jelezte: nem lehet „méltatlan” körülményeket teremteni.

Horváth Csaba kritizál


Az MSZP fővárosi képviselőcsoportjának vezetője szerint a behajtási díjra adóként tekint a főváros, amellyel a költségvetési forráskivonást próbálja ellensúlyozni a városvezetés. Horváth Csaba (MSZP) csütörtökön Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatójára reagálva azt közölte az MTI-vel, hogy az úgynevezett dugódíjnak a forgalmat kellene szabályoznia. Kitért arra is, hogy az Európai Unió a négyes metró támogatási szerződésében nem jelölte meg a díj összegét, így a főváros azt akár egy forintban is megállapíthatná. Az MSZP-s politikus álláspontja szerint a dugódíj bevezetése ellenére „ugyanaz a rozsdás busz” jár majd, a szolgáltatás színvonala nem változik.

A taxisszabályozásról szólva azt mondta: bizonyos alapelvekkel egyetért, de azzal nem, hogy a főváros „diktátumként” hozza a rendeletet.

Az LMP sem támogatja

Somfai Ágnes frakcióvezető-helyettes szerint a jelenlegi elképzelések alapján nem szabad bevezetni dugódíjat, mert az előkészítetlen, és a befolyó pénzt a BKV fenntartására fordítanák. Az ellenzéki képviselő szerint nem az a kulcskérdés, hogy hol lesznek a zónahatárok; Budapest a bevételek miatt vezetné be a rendszert, de a felelősséget elhárítja magától.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.