A csaknem 50 perces tárgyalásról kiadott közlemény szerint egyetértés volt abban is, hogy a köznevelés zökkenőmentes, folyamatos működtetése, a megalapozott döntés-előkészítés mind a két fél érdeke, s ahhoz a szakszervezet a szakmai tapasztalataira épített érdek-képviseleti tevékenységével minden döntéshozói szinten segítséget adhat.
A PSZ azt írta: az egyeztetésen a szakminiszter ígéretet tett arra, hogy elkészítteti az együttműködés új rendszerének felépítésére és működésére vonatkozó minisztériumi javaslatot. A találkozó résztvevői szükségesnek tartják a további személyes találkozókat, és megegyeztek abban is, hogy az együttműködés kölcsönös szándékát megállapodásban rögzítik – zárul a szakszervezet közleménye.
A siker záloga a pedagógus
A nevelés és az oktatási rendszer sikerének záloga a pedagógus – mondta Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere még június elején. Balog Zoltán az új köznevelési törvényre és a pedagógus-életpályamodell 2013. szeptemberi életbe lépésére kitérve azt mondta: biztossá vált, hogy a pedagógusok helyzetének javítása már nemcsak egységes kormányzati szándék, hanem elsöprő többséggel elfogadott törvény is.
A kormány május 16-án fogadta el a Nemzeti alaptantervet (NAT). Hoffmann Rózsa a múlt héten arról számolt be, a NAT-ot nagy társadalmi egyetértés övezi. A Magyar Nemzet korábban arról írt, a Bolyai János Matematikai Társulat tiltakozik az ellen, hogy az új Nemzeti alaptantervet megvalósító kerettantervben az 1–12. osztályokra számolva összesen a jelenlegi 42-ről 37-re csökkenne a matematikaórák heti minimális száma.