Vitézy Dávid szólt a jegyértékesítés és jegyellenőrzés megváltozó rendszeréről is. Mint mondta, minden nagyobb csomópontban és metrómegállóban meghosszabbították a pénztárak nyitva tartását, így azok este 8 óra helyett fél 10-ig tartanak nyitva, és a pénztárosok törvényben megszabott ebédszünetekor váltást biztosítanak, hogy folyamatos legyen a kiszolgálás a metróállomásokon.
A vezérigazgató beszámolt egy vizsgálat eredményéről is, mely szerint a HÉV-ek budapesti szakaszán, illetve több buszvonalon eddig egyáltalán nem volt ellenőrzés. Ezt hamarosan megváltoztatják, és a reggeli órákban egyéb, eddig nem ellenőrzött járatokon is meg fognak jelenni a jegyellenőrök.
Szólt továbbá arról is, hogy a jegyautomaták többsége elavult és nem megbízható, ezért megszigorították azok ellenőrzését. A BKK igazgatósága ugyanakkor döntött arról, hogy pályázatot írnak ki több száz új, bankkártyát is elfogadó, érintőképernyős automata beszerzésére.
Budapest peremvidékén is könnyítik a közlekedést
Mint azt Vitézy elmondta, szombattól Solymárra két új buszjáratot is indítanak, és meghosszabbítják a 64-es vonalát az Auchan áruházig. Szombattól a 64-es és a 164-es mellett elindul a 64A és a 264-es betétjárat, előbbi Hűvösvölgy és Solymár, Templom tér között közlekedik, a 264-es pedig a 164-essel megegyező vonalon, azonban Solymáron a Templom térig nem megy el. Emellett a 64-es meg fog állni a solymári vasútállomáson is, így biztosítva csatlakozást az esztergomi vasútvonalon közlekedő MÁV-járatokhoz, ezzel intermodális kapcsolatot létrehozva.
Az alacsonypadlós buszok üzembe állításával kapcsolatban Vitézy Dávid azt mondta, a VT-Transman új buszai már az új, égkék színt viselik, és a hegyvidéki, valamint csepeli és budaörsi vonalakon is közlekednek. Kérdésre válaszolva a vezérigazgató közölte, a vonalkiosztás még változhat, mert a 8500-as Volvókon kétszer két ülés van, így ez azokon a vonalakon használható jól, ahol nagyok az utazási távolságok és nem tömöttek a járatok.
Sűrítik a reptéri járatokat is
Hozzátette azt is, hogy csak ebben az évben 105 alacsony padlós buszt állítanak forgalomba; a Mercedes Citarók már közlekednek, a 8500-as Volvókon kívül pedig a holland Veoiliától beszerzett 7700-as szóló buszok is menetrendbe állnak még az idén.
Vitézy a reptéri 200E buszok sűrítéséről azt mondta, 25 százalékkal emelték a kapacitást, így legfeljebb 10 percenként indul majd egy járat a Liszt Ferenc repülőtérre. Ennek oka, hogy az 1-es terminál bezárása miatt megnövekedett az igény a reptéri járatra.
10 buszsávot nyitnak meg a kerékpárosok előtt
Mint arra Vitézy emlékeztetett, először az I. kerületben, a Mészáros utcában vezették be a rendszert és az eddigi tapasztalatok szerint bevált a változtatás. Augusztusban az I. kerületi Fő utcában, az V. kerületben, a József Attila utca–Széchenyi tér útvonalon, illetve a Ferdinánd híd Izabella utcai lehajtóján, a Szent István körút, a Király utca, a Wesselényi utca, a Dohány utca, a Damjanich utca, a Dózsa György út és a Hengermalom út egy-egy szakaszán.
Elmondta továbbá azt is, hogy csak azokon a helyszíneken engedik meg a kerékpárok közlekedését, ahol elég széles a buszsáv és nem túl sűrű a forgalom, emiatt például a Rákóczi úton biztosan nem vezetik be.
A BKK vezérigazgatója szerint az intézkedés nyomán a kerékpárosok, a buszok és az autósok is biztonságosabban közlekedhetnek, és pozitív fogadtatás esetén további buszsávokat nyitnak meg a kerékpárosok előtt.