Tizenhat gyerek esett áldozatul közúti balesetnek

Évente hatezer fiatal hal meg balesetekben az unióban, 86 százalékuk motoron vagy autóban szenved balesetet.

WA
2012. 08. 14. 10:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közlekedésbiztonsági rendezvényt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) és az Országos Rendőr-főkapitányság Országos Balesetmegelőzési Bizottság (ORFK-OBB) szervezte a Zánkai Gyermek- és Ifjúsági Centrum közreműködésével. A 8–18 éves korosztály részvételével megrendezett program elsődleges célja, hogy elősegítse a fiatalok tudatos szerepvállalását a biztonságos közlekedés érdekében, bővítse elméleti és gyakorlati ismereteiket.

Ellenőrzések

Az év eddig eltelt hét hónapjában a személysérüléses közúti balesetek száma csökkent, a balesetekben meghalt emberek száma azonban enyhén emelkedett a tavalyi év hasonló időszakához képest – közölte Halmosi Zsolt pénteki sajtótájékoztatóján. Az országos rendőrfőkapitány-helyettes bejelentette, hogy fokozott ellenőrzési akció kezdődött pénteken, mely augusztus 20-áig tart.

Somogyban az országos átlagnál többen okoznak ittasan baleset, ezért a rendőrség május második felében fokozott ellenőrzést tartott, hogy kiszűrjék az ittas járművezetőket.

Július végén vasútbiztonsági ellenőrzést és baleset-megelőző kampányt folytatott az ország számos pontján a MÁV és a rendőrség. A vasúttársaság tájékoztatása szerint a kampánynapon a gyalogosok, kerékpárosok figyelmét hívták fel a vasúti átjárókon való áthaladás szabályaira.

Schváb Zoltán, az NMF közlekedésért felelős helyettes államtitkára a rendezvény sajtótájékoztatóján ismertette: egy átlagos ember naponta másfél órát utazik, ez idő alatt két ember sérül meg balesetben. Az Európai Unióban a 18–25 éves korosztály 10 százalékkal képviselteti magát a társadalomban, a közúti balesetekben viszont csaknem 20 százalék az arányuk: évente 6 ezer fiatal hal meg az unióban, 86 százalékuk motoron vagy autóban szenved balesetet, s több mint 80 százalékuk férfi.

Óvodáskortól a biztonságos közlekedésre

A minisztérium célja óvodáskortól felkészíteni a fiatalokat a biztonságos közlekedésre; ezért tették közzé a Fiatalok közlekedésbiztonsági nyilatkozata felhívást, mely aktív szerepvállalásra ösztönzi az ifjúsági szervezetek tagjait és azokat a személyiségeket, akik véleményformálóként hozzájárulhatnak a közlekedés biztonságosabbá tételéhez, a közlekedők szabálytisztelő és szabálykövető magatartásának alakításához, a nemzeti közlekedésbiztonsági célkitűzések megvalósításához – fejtette ki Schváb Zoltán.

Megújították az iskolai közlekedésbiztonsági nevelést, megteremtették a megfelelő jogszabályi feltételeket, a korábbi évekhez képest pedig több forrást biztosítottak a közlekedés biztonságossá tételéhez, így például 50 milliárd forintot fordítottak közlekedésbiztonsági projektekre: korszerű gyalogátkelők, körforgalmak, egyebek építésére – sorolta a minisztérium intézkedéseit a helyettes államtitkár.

Nem megfelelően óvták őket

Óberling József, az ORFK közlekedésrendészeti főosztályvezetője elmondta: 1990-ben 107 gyermek halt meg közúti közlekedési balesetben, folyamatos csökkenés után 2011-ben ez a szám már 12-re csökkent; utasként vesztették életüket, vagyis a felnőttek okozták a halálukat azzal, hogy nem megfelelően óvták őket.

A 2012. augusztusi adat szerint viszont idén 16 gyermek veszítette életét közúti balesetben. Ez azt mutatja, hogy megint tenni kell valamit: sok mindent meg lehet még tanítani a gyerekeknek, hogyan vigyázzanak magukra a közlekedésben, illetve utasként.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.