Egy súlyosan eladósodott és stratégia fontosságú tulajdonaitól megfosztott cég került vissza a magyar állam – amely jelenleg 95 százalékban birtokolja a légitársaságot – kezébe a Malév sikertelen 2007–2009-es privatizációját követően. A légitársaság 5 százalékos tulajdonrésze azé az orosz állami Vnyesekonombanké (VEB), melynek egyetértése nélkül semmilyen komolyabb döntést nem lehet meghozni a céget illetően. Mindez annak a sikertelen privatizációnak a következménye, melyről 2006 szeptemberében határozott az első Gyurcsány-kormány.
Az eredeti szindikátusi szerződés és egy offshore céggel kötött, vételi jogot alapító dokumentum bizonyítja, hogy a 2007-ben az Airbridge Zrt.-nek eladott Malév többségi magyar tulajdonosai, Költő Magdolna és Kiss Kálmán soha nem rendelkeztek a tulajdonuk felett, tulajdonképpen strómanok voltak.
A Magyar Nemzet birtokába került dokumentumokból kiderül, hogy Borisz Abramovics volt a légitársaságot megszerző Airbridge többségi tulajdonosa is.
A Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos által lefolytatott vizsgálatból kiderül, hogy a teljes privatizáció azt a célt szolgálta, hogy a Malév az Airbridge Zrt.-t kezdettől hitelező orosz állami VEB tulajdonába kerüljön.
Budai feljelentést tett ismeretlen tettes ellen. Olyan magas rangú vezetők is érintettek lehetnek az ügyben, mint Veres János pénzügyminiszter, Deák Péter, a vagyonkezelő vezetője és Vásárhelyi István, a Pénzügyminisztérium illetékese – értesült a Magyar Nemzet.