Hosszabb lesz a fogaskerekű

Megkezdődött a fogaskerekű vasút kétirányú meghosszabbításának előkészítése.

WA
2012. 10. 08. 17:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közölte, hogy hivatásforgalomban jelenleg kevesen használják a fogaskerekűt, mivel a vonal sem hálózati kapcsolatában, sem menetidejében nem valódi alternatívája a térségben közlekedő 21 és 21A jelű autóbuszoknak. Hozzátették, hogy a fogaskerekű vasút versenyképességének javításához fel kell újítani a pályát és a biztosítóberendezéseket, és mindkét irányban meg kell hosszabbítani a vonalat: a jövőbeni végállomás a Széll Kálmán téren, illetve a Normafánál lenne. A társaság szükségesnek tartja a 40 éves járművek cseréjét is, a tervek szerint olyan vonatok futnának itt, amelyek a villamossíneken is tudnak közlekedni.

A közlekedési központ 25 millió forintot kapott a fejlesztés tanulmánytervének részleges elkészítésére, ebből egyebek mellett kijelölik az új nyomvonalat és a végállomásokat, megvizsgálják a bekötési lehetőségeket és megtervezik az alacsony peronokat, valamint azok gyalogoskapcsolatait. A BKK azt is jelezte: a Széll Kálmán tér folyamatban lévő rekonstrukciója során kialakítják a fogaskerekű leendő végállomását.

Váczi János, a XII. kerület alpolgármestere (Fidesz–KDNP) arról számolt be, hogy a képviselő-testület tavaly decemberben módosította a kerületi városrendezési és építési szabályzatot, valamint a kerületi szabályozási tervet a meghosszabbítást érintő területekre, nemrég pedig változtatási tilalmat rendeltek el, hogy segítsék a fejlesztést.

Így több lehet a zöld felület

Az alpolgármester elmondta, hogy a mostani alsó állomás megszüntetésével felszabadulhat a szervizépület, és nőhet a zöldfelületek aránya. Fent a Rege úton keresztül csatlakozhatna a fogaskerekű a gyerekvasút végállomásához, és egészen a normafai parkolóig járna. Jelezte, így a jármű ténylegesen bekapcsolódna a közösségi közlekedésbe.

Az MTI megkereste az ügyben az LMP kerületi képviselőjét, Sipos Pétert is, aki ellenvéleményének adott hangot. Azt mondta, noha a fogaskerekű meghosszabbításának terve pártja budapesti programjában is szerepelt, ő más véleményen van, melyet meg fog vitatni párttársaival. Úgy véli: a beruházás nem érné meg, és zöldterületek is sérülnének, a helyett inkább a gyalogosterületek fejlesztését tartja indokoltnak.

Az alpolgármester érthetetlennek nevezte a kifogásokat, és arra emlékeztetett: tavaly decemberben a kapcsolódó indítványt Sipos Péter is megszavazta, így nemcsak pártjával, hanem saját korábbi véleményével is szembehelyezkedett mostani nyilatkozataival.

A fogaskerekű meghosszabbításának, pályarekonstrukciójának és járműcseréjének szándékát 2007-ben jelentette be a kerületi önkormányzat, a BKV és a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE). A mintegy 20 milliárd forintos beruházáshoz uniós pályázati forrásokat vennének igénybe a 2014 és 2020 közötti pénzügyi ciklusban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.