A BKK szerdai, MTI-hez eljuttatott közlése szerint a sűrítést az teszi lehetővé, hogy a 2-es vonalon az Alstomok forgalomba állításával folyamatosan szabadulnak fel a régi szerelvények, ezek egy részét pedig átirányítják a 3-as vonalra. Emlékeztettek arra, hogy 2011-ben több régi szerelvényt is kivontak a forgalomból a műszaki állapotuk miatt, emiatt kellett a követési időt megnövelni. A sűrítés 4 százalékkal növeli a metró kapacitását, és segíti a nagykörúti villamospótlás miatt várhatóan megnövekvő utasforgalom kiszolgálását is.
Szeptember 7-én állt forgalomba az első Alstom-metrószerelvény, amely az Örs vezér téri végállomásról indult a Déli pályaudvar felé. Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója másnap közölte, pozitívan fogadták az új szerelvényt, a szokásosnál többen utaztak aznap a 2-es metró vonalán.
Az Alstom-szerelvények rögös útja
Ismert, a francia Alstom 22 szerelvényt gyárt a 2-es vonalra 150 millió euróért. A járműveket 2008 májusától egy éven át szállították volna le, de a végleges típusengedélyt – főként a fékeknek a magyar előírásoktól való eltérése miatt – nem kapták meg a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól. Emiatt a főváros szerződést bontott, de később, 2011 júliusában a megállapodást megváltozott tartalommal újra hatályba léptették. Ettől számítva 330 napja volt az Alstomnak arra, hogy leszállítsa az első szerelvényt, ami július 10-én megtörtént.