A tárca közleménye szerint a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEK KH) jelentős fejlesztésekbe kezd, a cél pedig egy olyan telefonos ügyfél-kiszolgálási rendszer létrehozása, amely az év minden napján 0-tól 24 óráig rendelkezésre áll. Az új rendszer Magyarország egész területéről kék számon, helyi tarifával lesz hívható, és külföldről is el lehet majd érni.
A telefonos ügyintézés – elsősorban tájékoztatás és igénylések elindítása – alapjait megteremtő projekt 2013-ban valósul meg európai uniós forrásokból. Ezt követően bővülhet azoknak az ügyeknek a száma, amelyeket telefonon is lehet majd intézni – tájékoztattak. Közölték ugyanakkor azt is, hogy az ügyfelek azonban nemcsak telefonon, hanem faxon, SMS-ben, illetve e-mailben is tájékozódhatnak a közszolgáltatásokról, többek között a személyi okmányok igényléséhez szükséges iratokról, és időpontot is foglalhatnak.
„A fejlesztéssel megvalósuló ügyfélbarát megoldások kényelmesebbé és gyorsabbá teszik a folyamatokat (például az útlevél, személyi igazolvány, jogosítvány pótlását), és az ügyfelek számára lehetőséget teremtenek arra, hogy ügyeik intézését rugalmasabban illeszthessék munkaidejükhöz, napi életritmusukhoz” – írta közleményében a KIM.