Orbán: Nem akármilyen autót gyártunk

Nem akármilyen autót gyártunk, hanem a világ legjobbját – fogalmazott kedden Orbán Viktor az Audival megkötött stratégiai megállapodás aláírásakor a parlamentben.

PR
2013. 02. 26. 10:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Fontos pillanathoz érkeztünk az Audival kötendő stratégiai megállapodással” – mondta Orbán Viktor miniszterelnök az Országházban, ahol stratégiai megállapodást írt alá a kormány és az Audi Hungaria Motor Kft.

A miniszterelnök hangsúlyozta: stratégiai megállapodásokat nagy nemzetközi vállalatokkal szokott kötni a kormány, ezek hátterében az az elgondolás áll, hogy a modern világban nem elegendő, ha csak más államokkal kötünk megállapodásokat. Orbán szerint együttműködési verseny van, és fontos, hogy mely kormányok képesek hosszú távú megállapodásokat kötni. Az Audinak kiemelt szerepe van a világgazdaságban, Magyarországnak érdeke ez az együttműködés – húzta alá a kormányfő. A megállapodások világosan jelzik, hogy lesznek még komoly fejlesztések, és nagy hangsúlyt fektetnek az oktatáspolitika fejlesztésére is, hogy jól képzett szakembereink legyenek – rögzítette.

A második fontos dolog minden ilyen megállapodásban az oktatási fejezet és a logisztikai fejlesztések. „Bár nem hatalmazott fel az elnök úr, de megemlítem, hogy volt egy órási megbeszélés a kormány és az Audi között, ahol azt néztük át, hogy miben állapodtunk meg korbábban, és a jövő is szóba került – mondta el a miniszterelnök. – Magyarország több céggel is kötött megállapodást, de azok állnak igazán közel a szívünkhöz, amelyeket az autógyárakkal kötöttünk.” Hangsúlyozta: amikor ez az iparág a hajnalát élte, Magyarországon is gyártottak gépjárműveket, azonban ezt a világháború eltörölte.

A magyar ember számára a saját autó nagy értéket képvisel – folytatta, – „én még ahhoz a generációhoz tartozom, amelynek volt autókiutalási papírja: ha sokat vártunk, autóhoz jutottunk. [ ] Az, hogy vegyünk egy autót, nemcsak mérnöki teljesítmény, ez maga a szabadság” – szögezte le Orbán Viktor a beszédében.

A gyártechnológiával kapcsolatban úgy fogalmazott, „örülünk neki, hogy nem is akármilyen autót gyártunk, hanem a világ legjobbját. Ha minden igaz, akkor nemcsak autóalkatrészeket, hanem egész autót is fogunk gyártani: újra, saját név alatt.”

Orbán szerint nyugaton – utalva Németországra – a Magyarországról kialakult kép fontos eleme volna, ha tudatában lennének azzal, hogy hány olyan Audit használnak, melyet itt gyártottak. Kifejtette: motort gyártani ipari hatalomnak számít, „ha képesek vagyunk a legfontosabb alkatrészeket előállítani. [ ] Csillagászati számokat hallottunk arról, hogy hány motort gyártottunk, és hányat fogunk a jövőben.”

Kitért rá, a kilencvenes években senki nem tudta, hogy mi lesz, ekkor jött az Audi. Ez nagy biztatás volt – vélekedett a miniszterelnök. A második pillanat 2010 volt, a gazdasági válság időszaka. Az Audi ilyenkor is megmutatta, hogy a magyarok bízhatnak a gyárban – fűzte hozzá.

Kevesen tudják, hogy az Audi évente 450 milliárd forint értékben vásárol termékeket magyarországi beszállítóktól. Hazánkban 1,2 millió állampolgár napi megélhetése kapcsolódik valamilyen német beruházáshoz – ismertette a kormányfő. A kilencvenes években nehezen békültek meg a magyarok azzal a gondolattal, hogy bérmunkások lesznek a hazainál fejlettebb technológiát képviselő cégeknél, és így kevésbé kifinomult szinten kapcsolódnak be a gazdaságba. Az Audival kötendő megállapodás jelentősége abban is áll, hogy a cég „úgy látja a jövőt, ahogy mi” – magyarázta a kormányfő. „A győri nem pusztán összeszerelő üzem, de magas hozzáadott értékéket, csúcstechnológiát képviselő hightech vállalkozások hálózatát hozza Magyarországra. Így a magyar munkavállalók nem bérmunkásként, hanem egyre magasabb színvonalon kapcsolódnak be egy nemzetközi gyártási hierarchiába.”

A miniszterelnök szót ejtett az európai gazdasági nézetekről is. Mint mondta, az Audi és általában a vezető német ipari cégek felfogása ezen a téren egybeesik a magyar kormányéval. „Nem hiszünk a versenykorlátozásban, a versenyt vállalni kell” – hangsúlyozta, hozzátéve: ez adó-, költség- és technológiai szinten jelentkezik. A jövő a versenyben van, és ezekkel a megállapodásokkal Magyarország jó eséllyel állja majd ezt a versenyt – szögezte le. A magyar kabinet nem titkolt szándéka, hogy többé ne fordulhasson az elő, hogy egy gyermek kevesebb esélyt kapjon, mint a szülei. Az Audival való megállapodás is hozzásegít ahhoz, hogy a fiatal nemzedék több lehetőséghez jusson – zárta szavait a miniszterelnök.

Frank Dreves, az Audi AG igazgatótanácsának termelésért felelős tagja keddi köszöntőjében hangsúlyozta: az Audi Hungaria története azt mutatja, hogy mi lesz, ha egy jó ötlet gyümölcsöző talajra hullik. Ma a győri telephelyen a komplett autógyártásba megy végbe beruházás, ez az intenzív és sikeres együttműködés bizalmat jelent Magyarország gazdaságának. Hangsúlyozta: az Audi szoros hálózatban dolgozik közel ötven magyar beszállítóval, így több mint 15 ezer ember járul hozzá az üzem sikeréhez. Frank Derves kiemelte, hogy a magyarországi helyhatóságokkal együttműködve kialakították a duális szakképzés koncepcióját is. Tavaly az Audi Hungariához több mint 1400 munkatársat vettek fel, így összesen 9000-en vannak a cégnél. Mint fogalmazott: a stratégiai megállapodás keretében a jó együttműködés sokéves tradícióját szeretnék ünnepelni. Az Audi igazgatótanácsi tagja külön köszöntötte a győri üzem 9000. munkatársát, Hoffmann László 25 éves járműfejlesztő mérnököt, aki rövid beszédben mondott köszönetet.

Az Audi Hungaria Motor Kft. 2012-es termelési adatainak tanúsága szerint minden eddiginél több motort gyártott a győri üzem 2012-ben. Elemzők szerint a járműipari termelés bővülésének köszönhetően javulhat Magyarországon az ipar teljesítménye a következő hónapokban. Hazánk gazdasági növekedési lehetőségei a még világszerte húzóágazatnak számító autóiparban vannak – mondta korábban Orbán Viktor miniszterelnök.

A magyar kormány eddig a National Instruments vállalattal, a Coca-Colával, a Richter Gedeon Nyrt.-vel, az Alcoa-Köfém Kft.-vel, a Daimler AG-vel, a Magyar Suzuki Zrt.-vel, a Hankook Tire Kft.-vel, a Microsoft Magyarország Kft.-vel, a GE Hungary Kft.-vel, a Stadler Trains Magyarország Vasúti Szolgáltató Kft.-vel, a Tesco-Global Áruházak Zrt.-vel, az IBM Magyarország Kft.-vel, a Tata Consultancy Services magyarországi fióktelepével és a Nokia Siemens Networksszel kötött stratégiai együttműködési megállapodást.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.