A megállapodás jelzi, hogy a kormány elvégezte „házi feladatát”

Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a kormány kedden Budapesten a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt.-vel.

NT
2012. 12. 18. 17:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A megállapodást a kabinet részéről Cséfalvay Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) államtitkára, a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. részéről pedig Gerard Gray vezérigazgató írta alá. Cséfalvay Zoltán kiemelte: a megállapodás két fő pont köré szerveződik, így a szakképzés erősítését és a beszállítók számának növelését tűzi ki célul; mindkettő egyaránt érdeke a kormánynak és a Tescónak.

A tizedik stratégiai megállapodás

Az NGM államtitkára elmondta: a magyar kormány immár tizedszer köt stratégiai partnerségi megállapodást olyan globális nagyvállalattal, amely elkötelezett abban, hogy hosszú távra tervezzen Magyarországon, és abban, hogy segítse a magyar gazdaság fejlődését. Ezek a vállalatok tevékenységükkel nagymértékben hozzájárulnak a bruttó hazai termék (GDP) és az export növeléséhez, támaszkodnak a magyar beszállítókra és aktívan részt vesznek a szakképzésben, nagy hangsúlyt fektetnek a kutatás-fejlesztésre, az innovációra – hangsúlyozta Cséfalvay Zoltán.

A Tesco magyarországi jelenléte kapcsán kiemelte: az elmúlt években a magyarországi kiskereskedelmi beruházások közel 30 százalékát a Tesco hajtotta végre, emellett jelenleg a legnagyobb magyarországi magánfoglalkoztató, a munkavállalóknak folyamatos képzést biztosít, és beszállítói köre is folyamatosan bővül, 1500 beszállítójából mintegy 1300 magyarországi vállalat.

Növekedési pályára léphet az ország

Cséfalvay Zoltán a kedden aláírt megállapodás kapcsán hangsúlyozta: mivel Magyarország kis, nyitott gazdaság, ezért az ország és a vállalatok számára kulcskérdés, hogy minél erősebben, minél magasabb hozzáadott értékű termékekkel kapcsolódjon a globális értékláncokhoz. A Tesco eddig is törekedett arra, hogy beszállítói fórumokkal segítse elő a hazai kis- és közepes vállalkozások (kkv-k) részvételét, új kezdeményezésükkel, a beszállítói akadémiával pedig nemcsak a helyi, jó minőségű termékeket gyártó kkv-kat, hanem az országos beszállítókat is meg szeretnék találni.

Az NGM államtitkára szerint a megállapodás jelzi azt is, hogy a kormány elvégezte „házi feladatát”, hogy Magyarországon mára lezárult a fiskális konszolidáció, a hiány tartósan a GDP 3 százaléka alatt van, az államadósság csökkenő pályára került, a foglalkoztatás pedig folyamatosan nő. Az ország ennek eredményeképpen olyan növekedési pályára léphet, amely nem az adósságból táplálkozik, hanem amelynek fedezete a teljesítmény; ezt szolgálja az adórendszer átalakítása is – emelte ki Cséfalvay Zoltán.

A Tesco Magyarország támogatója

Gerard Gray ünnepi beszédében emlékeztetett arra, hogy a Tesco 1994-ben lépett a magyar piacra, és az azóta eltelt időben folyamatosan beruházott, áruházakat nyitott, partnerséget épített a kis- és közepes vállalkozásokkal, és munkahelyeket teremtett. Kiemelte, hogy a Tesco jelenleg a legnagyobb magánszektorbeli munkáltató Magyarországon, egyben az egyik legnagyobb adófizető, és hetente mintegy 3,6 millió vásárlót szolgál ki. Ezek az adatok is kifejezik, hogy a Tesco a magyar nemzet támogatója – mondta Gerard Gray.

Hozzátette: a kedden aláírt megállapodás jelzi, hogy a Tescót mint Magyarország partnerét, és mint a magyar gazdaság egyik fogaskerekét ismeri el a kormány. A vezérigazgató kifejtette, hogy a megállapodás a folytatás szándékát is jelenti; a cég szeretné támogatni a kormányt a növekedés építésében és a vásárlói bizalom növelésében a válság ellenére is.

Új munkahelyeket teremtenek

Gerard Grey hangsúlyozta: a Tesco szeretne hozzájárulni a pozitív külkereskedelmi mérleghez, és a társadalmi felelősségvállaláson keresztül szeretné segíteni az embereket. Úgy vélekedett, hogy a most kötött megállapodásnak kézzelfogható eredményei is lesznek, így az áruházakban és a beszállítóknál új munkahelyek keletkeznek.

A Tesco a Magyarországon működő legnagyobb forgalmú élelmiszer-kereskedelmi lánc a piackutatók szerint. A Nielsen becslése alapján a Tesco forgalma 705,2 milliárd forint volt tavaly. A Tescónak 2011-ben összesen 212 üzlete működött Magyarországon.

A kormány múlt szerdai ülésén döntött arról, hogy újabb magyarországi nagybefektetőkkel köt stratégiai megállapodást: összesen 40 ilyen kétoldalú egyezmény aláírását tervezik. Legutóbb a Stadler Rail Csoporttal egyeztek meg. Az aláírási ünnepségen Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára elmondta: nem túlzás azt mondani, hogy Magyarország Európa egyik járműgyártási fellegvárává vált, és ezt a folyamatot a kormánynak folyamatosan erősítenie kell.

Stratégiai megállapodások

A kormány az első stratégiai megállapodást a Coca-Colával kötötte, ezt követően a Richter Gedeonnal állapodtak meg. Később következett a székesfehérvári Alcoa-Köfém, majd a Daimler, a Suzuki és a Hankook Tire.

December 10-én a General Electric (GE) Hungary Kft.-vel kötött stratégiai együttműködési megállapodást a kormány. Az aláírási ünnepségen Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter elmondta: a kormány prioritásnak tekinti az innovációt és a kutatás-fejlesztést (k+f), hogy így a magyarországi kis- és középvállalatok bekerüljenek a globális innovációs hálóba.

Múlt szerdán a Microsoft Magyarország Kft. került sorra. Magyarország versenyképessége szempontjából rendkívül fontos az erős infokommunikációs és technológiai szektor – jelentette ki a dokumentum aláírása után Szijjártó Péter.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.