A minap napvilágot látott, kétségbeesett hangvételű levél, melyet egy BKV-karbantartó küldött a Metróért Egyesületnek, kiverte a biztosítékot a Budapesti Közlekedési Központnál (BKK). A 3-as metró dolgozója jól értesültnek mondható, elmondása szerint a vágánycserékben is részt vesz. A kék metró vonalára érkező sínekkel kapcsolatban érdekes információkat tett közzé. Egyrészt aggályosnak tartja, hogy az elavult járműparkkal rendelkező, a síncserékben is érintett észak–déli vonalra a 2-es vonalról hoznák át a jobb állapotú, az Alstom Metropolisok érkezése miatt leállított szerelvényeket. Itt 10-20 éves kocsikról van szó, melyeket a karbantartó vélekedése alapján már tartalékalkatrészekkel sem lehet tökéletesen megjavítani. A másik komoly problémát abban látja, hogy az „új” sínszálak minősége jó esetben is csupán 20-25 évre szavatolható, márpedig a beépítendő használt sínek épp ennyi idősek. Nem véletlen, hogy a levélíró információi szerint találtak rajtuk hajszálrepedéseket.
A BKK a levélíró szerint tud a gondokról, de úgy véli, néhány évet még kibírnak a vágányok és a szerelvények. A mérnökök, műszakvezetők, mivel féltik az állásukat, nem mernek fellépni a vezetőség döntése ellen. Azzal természetesen tisztában vannak, hogy baleset esetén a felelősség az ő vállukat fogja terhelni.
A BKK válasza postafordultával ment a Metróért Egyesületnek. A vállalat állítása szerint az egyesület a névtelenségbe burkolózó karbantartóra hivatkozva hamis állításokat terjeszt, és ezzel megfélemlíti az utasokat. Azt írják, eddig 3000 méternyi új sínszálat szereztek be, és nemsokára érkezik a következő 12 kilométernyi is. A MÁV-tól vásárolni tervezett, használt sínekről egyelőre csak tárgyalnak, azokon tehát nem fedezhetett fel senki hajszálrepedéseket. A karbantartónak is üzentek: ha egy BKV-dolgozó feltár bármilyen üzemeltetési, karbantartási problémát, arról kollégáit, felettesét kell értesítenie, nem pedig a sajtónak üzengetni. A BKK megkezdte a leginkább elhasználódott sínszálak cseréjét, és válaszlevelükben ígéretet tettek rá, hogy a 2014-ben kezdődő, hétéves uniós finanszírozási időszakban megkezdik az M3-as metróvonal járműparkjának és infrastruktúrájának teljes megújítását.















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!