Műholddal követhetjük a budapesti buszokat

A 6,7 milliárd forintba kerülő Futár, a BKK új, műholdas forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszere szeptember végén startol.

GB
2013. 07. 17. 5:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A lap szerdai számában közöltek szerint a járművek kétharmadát már felszerelték az új rendszerrel, és kevés kivétellel már mindenhová kihelyezték az új utastájékoztató kijelzőket is. A jelenlegi tesztüzem nem problémamentes, s a BKK azt ígéri, az átadás után stabil lesz a rendszer, amely által szinte méterre és másodpercre pontosan megállapítható lesz a BKV járműveinek helyzete.

A Futárt eddig 1500 járműre – 1408 autóbuszra és 92 trolibuszra – telepítették, ez a felszerelni kívánt állomány kétharmada. A buszok és trolibuszok szerelése lassan befejeződik, és már nekikezdtek a villamosok átalakításának.

A projekt leglátványosabb eleme a 263 megállóhelyi, csomóponti utastájékoztató berendezés lesz, ezek 95 százalékát már telepítették, szeptember 20-áig a maradék 15 kijelző is a helyére kerül. A 6,7 milliárdos – uniós támogatással megvalósuló – beruházás fővállalkozója a Synergon, a rendszer lelkét a német IVU szállítja, a közterületi kijelzőket pedig a szintén német Lumino. A Futár a BKV két elavult, több mint húszéves, egymással átjárást nem biztosító forgalomirányítási, illetve utastájékoztatási rendszerét váltja fel.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.