Műholddal követhetjük a budapesti buszokat

A 6,7 milliárd forintba kerülő Futár, a BKK új, műholdas forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszere szeptember végén startol.

GB
2013. 07. 17. 5:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A lap szerdai számában közöltek szerint a járművek kétharmadát már felszerelték az új rendszerrel, és kevés kivétellel már mindenhová kihelyezték az új utastájékoztató kijelzőket is. A jelenlegi tesztüzem nem problémamentes, s a BKK azt ígéri, az átadás után stabil lesz a rendszer, amely által szinte méterre és másodpercre pontosan megállapítható lesz a BKV járműveinek helyzete.

A Futárt eddig 1500 járműre – 1408 autóbuszra és 92 trolibuszra – telepítették, ez a felszerelni kívánt állomány kétharmada. A buszok és trolibuszok szerelése lassan befejeződik, és már nekikezdtek a villamosok átalakításának.

A projekt leglátványosabb eleme a 263 megállóhelyi, csomóponti utastájékoztató berendezés lesz, ezek 95 százalékát már telepítették, szeptember 20-áig a maradék 15 kijelző is a helyére kerül. A 6,7 milliárdos – uniós támogatással megvalósuló – beruházás fővállalkozója a Synergon, a rendszer lelkét a német IVU szállítja, a közterületi kijelzőket pedig a szintén német Lumino. A Futár a BKV két elavult, több mint húszéves, egymással átjárást nem biztosító forgalomirányítási, illetve utastájékoztatási rendszerét váltja fel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.