A vállalkozói szerződést szerdán írták alá a nyertes konzorcium tagjai, a T-Systems és a Csepel képviselői, a két cég feladata lesz a rendszer kiépítése mellett az üzemeltetés is a 2014 tavaszára tervezett átadást követő első öt évben. A kerékpárok Magyarországon készülnek, a Csepel Kerékpárgyártó és -forgalmazó Zrt. gyártja és szállítja. A T-Systems Magyarország Zrt. végzi a rendszer-integrációt, biztosítja az adatkommunikációt és a speciális szoftvermegoldásokat, alvállalkozójaként a főbb rendszerelemeket pedig a német Nextbike GmbH szállítja.
A pályázaton nyertes konzorcium által szállítandó rendszer alkalmas lesz arra, hogy a felhasználók télen-nyáron, éjjel-nappal, kezelő nélkül, automatizáltan férjenek hozzá a Bubi-kerékpárokhoz, és használat után tetszőleges állomáson helyezhessék őket vissza. A 75 gyűjtőállomás helyét a BKK már korábban kijelölte. Az állomáshálózat a Margitsziget – Budafoki út, illetve a Déli és a Keleti pályaudvar közötti tengely mentén lesz elérhető, a belvárosi zónában átlagosan 300-500 méterenként találhatók majd gyűjtőállomások.
Az első ütemben több mint ezer kerékpárt szállítanak le, ezeknél alapkövetelmény a defektmentes abroncs, a megszokottnál jóval nagyobb teher- és strapabírás, a teljesen zárt fékrendszer, a folyamatosan működő, megállás után is világító lámpák. Minden kerékpárra szerelnek majd a lopásvédelem érdekében gps-modult. A szerződésben szerepel további kétezer, bármikor lehívható kerékpár és a hozzájuk tartozó dokkolóállomás beszerzésének lehetősége, amellyel a rendszer sikere esetén a jövőben kibővíthető a szolgáltatás. A hálózat kiterjesztésének lehetőségét a BKK szakemberei már vizsgálják.
A rendszeres felhasználók éves bérlettel használhatják majd a Bubi szolgáltatásait, s a kerékpárok természetesen alkalomszerűen is igénybe vehetők: a termináloknál és a rendszer honlapján is lesz lehetőség bankkártyás díjfizetésre. A rendszerhez iOS és Android platformra fejlesztett mobilalkalmazás is elérhető lesz, ezek a szabad kerékpárokról, férőhelyekről is tájékoztatást adnak majd. A rendszer kialakításának költsége nettó 899 millió forint, amelynek 85 százaléka uniós támogatás, az önrészt pedig Budapest biztosítja a BKK-nak.