Gps-es Csepel bringák lepik el Budapestet

Jövő áprilisra elkészül a budapesti közösségi kerékpár-kölcsönző rendszer. A kivitelezésre és üzemeltetésre kiírt közbeszerzést a T-Systems és a Csepel konzorciuma nyerte.

NT
2013. 08. 07. 21:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A vállalkozói szerződést szerdán írták alá a nyertes konzorcium tagjai, a T-Systems és a Csepel képviselői, a két cég feladata lesz a rendszer kiépítése mellett az üzemeltetés is a 2014 tavaszára tervezett átadást követő első öt évben. A kerékpárok Magyarországon készülnek, a Csepel Kerékpárgyártó és -forgalmazó Zrt. gyártja és szállítja. A T-Systems Magyarország Zrt. végzi a rendszer-integrációt, biztosítja az adatkommunikációt és a speciális szoftvermegoldásokat, alvállalkozójaként a főbb rendszerelemeket pedig a német Nextbike GmbH szállítja.

A pályázaton nyertes konzorcium által szállítandó rendszer alkalmas lesz arra, hogy a felhasználók télen-nyáron, éjjel-nappal, kezelő nélkül, automatizáltan férjenek hozzá a Bubi-kerékpárokhoz, és használat után tetszőleges állomáson helyezhessék őket vissza. A 75 gyűjtőállomás helyét a BKK már korábban kijelölte. Az állomáshálózat a Margitsziget – Budafoki út, illetve a Déli és a Keleti pályaudvar közötti tengely mentén lesz elérhető, a belvárosi zónában átlagosan 300-500 méterenként találhatók majd gyűjtőállomások.

Az első ütemben több mint ezer kerékpárt szállítanak le, ezeknél alapkövetelmény a defektmentes abroncs, a megszokottnál jóval nagyobb teher- és strapabírás, a teljesen zárt fékrendszer, a folyamatosan működő, megállás után is világító lámpák. Minden kerékpárra szerelnek majd a lopásvédelem érdekében gps-modult. A szerződésben szerepel további kétezer, bármikor lehívható kerékpár és a hozzájuk tartozó dokkolóállomás beszerzésének lehetősége, amellyel a rendszer sikere esetén a jövőben kibővíthető a szolgáltatás. A hálózat kiterjesztésének lehetőségét a BKK szakemberei már vizsgálják.

A rendszeres felhasználók éves bérlettel használhatják majd a Bubi szolgáltatásait, s a kerékpárok természetesen alkalomszerűen is igénybe vehetők: a termináloknál és a rendszer honlapján is lesz lehetőség  bankkártyás díjfizetésre. A rendszerhez iOS és Android platformra fejlesztett mobilalkalmazás is elérhető lesz, ezek a szabad kerékpárokról, férőhelyekről is tájékoztatást adnak majd. A rendszer kialakításának költsége nettó 899 millió forint, amelynek 85 százaléka uniós támogatás, az önrészt pedig Budapest biztosítja a BKK-nak.

Bővebben a BKK oldalán olvashatnak a projektről.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.