Ezzel párhuzamosan az 1V és a 101V villamospótló járatok menetrendje is megváltozik, az óbudai végállomásaikról szintén csak a dunai átkelőig közlekednek.
A BKK hangsúlyozta: az átadás részleges, a vonal e szakaszán a forgalom újraindíthatóságát szolgálja a villamospálya elkészülte. Számos kiegészítő munkát a következő hónapokban végez el a kivitelező: a végleges utastájékoztatási felületek még nem készültek el, egyelőre nem lesz lift, mozgólépcső a megállókban, és a padok, szemetesek is csak ideiglenesek lesznek.
Az Árpád híd és a Lehel utca között az elmúlt két és fél hónap során átépítették a teljes villamospálya-szerkezetet, így megszűnt a 10 kilométer/órás sebességkorlátozás. Kicserélték a felsővezetékeket, korszerűsítették az áramellátási rendszert, és később a megállók is megújulnak.
A munkálatok előrehaladtával a közúti közlekedés is változik a környéken: a Róbert Károly körút Lehel utca és Pap Károly utca közötti szakaszán mindkét irányban megszűnik a belső sáv lezárása és az ideiglenesen létesített autóbuszsáv. A körgyűrű Lehel utcai, Teve utcai és Váci úti csomópontjában visszaáll a korábbi forgalmi rend: ismét lehet balra kanyarodni. A villamospótló autóbusz visszakanyarodásának segítése érdekében a Róbert Károly körút Pap Károly utcai csomópontjában az Árpád híd felől – kizárólag az autóbuszok részére – ideiglenesen engedélyezik a visszakanyarodást.
A felújítás kivitelezője december 21. és január 6. között az Árpád hídon szünetet tart, ezért a híd belső sávját Budáról Pestre ebben az időszakban egész nap használhatják az autósok is. A Népfürdő utcai le- és felhajtó, illetve a Váci úti ideiglenes villamos-végállomás közötti szakaszon a Róbert Károly körút belső sávjai változatlanul lezárva maradnak.
A villamosvonal felújítása 2014 nyarától a Lehel utca és a Puskás Ferenc utca közötti szakaszon folytatódik. A kivitelezés része az 1-es és 3-as villamos vonalak továbbfejlesztése I. ütem elnevezésű projektnek, amelynek összköltsége 41 milliárd forint, ennek 93 százalékát az unió biztosítja.