Nincs több pótlóbuszozás, de mi kezeljük az ajtókat

Befejeződött a 2-es metró új biztosítóberendezésének tesztüzeme.

MD
2013. 12. 01. 22:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 2-es metró 2004-ben kezdődött felújításának utolsó fázisa volt a régi biztosítóberendezés cseréje, ezzel az Alstom Metropolis szerelvények üzembe állásáig várni kellett, mivel a régi Ev típusú vonatok nem tudtak az új berendezéssel közlekedni.

Október óta több napon is buszokkal pótolták a 2-es metró szerelvényeit a berendezés tesztüzeme miatt. A Siemens 26 millió eurós rendszerét addig tesztelték a szakemberek, amíg nem volt hibamentes az üzemelés. A tesztelés során minden hibát feltártak és elvégezték a módosításokat, a végleges átállás várhatóan a következő hét végén lesz, akkor még számítani kell üzemszünetekre.

Több, a metró üzemét érintő változás is történik: a folyamatos vonatvezérlés állandóan figyeli a jármű tevékenységét, ellenőrzi és kezeli a menetrendi zavarokat, és akár 90 másodperces követési időt is lehetővé tesz. Néhány nappal az átállás után a peronon lévő kijelzők már nem az előző szerelvény elhaladása óta eltelt időt, hanem a következő érkezéséig hátralévő időt mutatják majd, és az eddigiektől eltérően az utasoknak kell majd az ajtókat a rajtuk lévő gombbal kinyitni az állomásokon.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.