Tízből nyolc: elkészült a 4-es metró végállomása

A Keleti pályaudvari állomás kedden megkapta a hatóságoktól a használatbavételi engedélyeket.

TK
2013. 12. 31. 10:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Keleti pályaudvar a 4-es metróvonal egyik végállomása, márciusra teljesen megújul a tér és vonzáskörzete: új lesz a térburkolat, és nyitott aluljáró biztosítja majd az átszállást az egyes közösségi közlekedési eszközökre. A Baross tér, illetve a Thököly út torkolata alatt nemcsak metróállomás épült, hanem a végállomási funkciót kiszolgálva egy 240 méter hosszú kihúzó-fordító alagút is, amely a szerelvények visszaindulását teszi lehetővé Kelenföld irányába.

A II. János Pál pápa téri megállóhoz hasonlóan a vonal pesti végállomása is döntően funkcionális kialakítású, a megszokottnál kisebb belső tér jellemzi. A peronszint itt mindössze 16 méter mélyen található a felszín alatt. Az átszállást a 2-es metró vonalára egy most épült aluljáró-kapcsolat biztosítja. A 86 méter hosszú megálló egyik különleges építészeti megoldása a két oldalról döntött falszerkezet, a falak megtámasztását biztosító sajátos gerendaszerkezet.

Pesti Imre fővárosi kormánymegbízott hétfőn beszélt arról, hogy még idén megkapja az engedélyt a Kálvin téri és a Keleti pályaudvari állomás, januárban pedig a fennmaradó két állomás, a Fővám téri és a kelenföldi is megkaphatja a használatba vételhez szükséges engedélyeket. A Kálvin téri állomás hétfőn kapott engedélyeket.

A metró átadását 2014 márciusára tervezik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.