A BKK honlapján található összefoglalóból kiderül, az elmúlt évtized egyik legnagyobb felszíni forgalomátszervezését hajtják végre a 4-es metró beüzemelésével, ez közvetlenül tíz fővárosi kerületben, valamint Budaörsön és Törökbálinton mintegy 40 autóbusz-, 4 villamos- és 3 trolivonalon jelent hálózati vagy nagymértékű menetrendváltozást. A felszíni járathálózatot úgy alakítanák át, hogy a 4-es metró használatát ösztönözzék.
Mivel a 4-es metró alternatívát kínál a 7-es buszcsalád járataira, ezért itt jelentős változások várhatók. Bár a 7-es busz továbbra is közlekedni fog, de a BKK ritkábban indítja majd a járatokat. A 33-as busz is közlekedni fog az új metróvonal átadása után, amelyet a tervek szerint csúcsidőszakokban a 133E és a 233-as járat egészít ki. Új járatot indítana a BKK 8E jelzéssel, amely Újpalotáról a belvároson át a mai 8-as busz útvonalát követve Gazdagréten keresztül éri majd el kelenföldi végállomását.
A tervezet szerint a 239-es járat megszűnik, a 153-as pedig az Őrmezői lakótelepen, az Andor utcán és a Tétényi úton át jár majd. Az őrmezői lakótelepről Újbuda központi része felé megmaradna az autóbuszos kapcsolat a 150-es, a megváltozó 153-as és az új 253-as járatok révén.
A nyugati agglomerációból érkező autóbuszok döntő többsége a kelenföldi metróvégállomásig járhat majd. Budaörs felől a jelenlegihez képest kisebb kapacitással ugyan, de továbbra is közvetlen kapcsolatot biztosítanának a Móricz Zsigmond körtérre (240-es busz), és új járatot is indítanának 140-es számjelzéssel a Széll Kálmán térre.
A jelenlegi 7-es buszcsalád járatai is módosulnak a tervezet szerint: megszűnik a 7E és 107E, helyettük a most 8-as járatként közlekedő busz 8E jelzéssel a kelenföldi vasútállomástól Gazdagrét–Erzsébet híd–Rákóczi út–Thököly út útvonalon közlekedik a Nyírpalota úti végállomásig. Újpalotától a Blaha Lujza térig gyorsjáratként közlekedik, onnan a budai végállomásáig minden megállóban megáll. Betétjáratként a 108E szintén a Nyírpalota útig járhat majd a Blaha Lujza térről. Mindkét vonalon csuklós buszok járnak majd a tervek szerint, csúcsidőszakban 6-8, egyéb időszakban 10-15 percenként.