Óriási változásokat hozhat a 4-es metró átadása

Egyes vonalakat összevonna, másokat meghosszabbítana a Budapesti Közlekedési Központ.

BL
2014. 01. 07. 18:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BKK honlapján található összefoglalóból kiderül, az elmúlt évtized egyik legnagyobb felszíni forgalomátszervezését hajtják végre a 4-es metró beüzemelésével, ez közvetlenül tíz fővárosi kerületben, valamint Budaörsön és Törökbálinton mintegy 40 autóbusz-, 4 villamos- és 3 trolivonalon jelent hálózati vagy nagymértékű menetrendváltozást. A felszíni járathálózatot úgy alakítanák át, hogy a 4-es metró használatát ösztönözzék.

Mivel a 4-es metró alternatívát kínál a 7-es buszcsalád járataira, ezért itt jelentős változások várhatók. Bár a 7-es busz továbbra is közlekedni fog, de a BKK ritkábban indítja majd a járatokat. A 33-as busz is közlekedni fog az új metróvonal átadása után, amelyet a tervek szerint csúcsidőszakokban a 133E és a 233-as járat egészít ki. Új járatot indítana a BKK 8E jelzéssel, amely Újpalotáról a belvároson át a mai 8-as busz útvonalát követve Gazdagréten keresztül éri majd el kelenföldi végállomását.

A tervezet szerint a 239-es járat megszűnik, a 153-as pedig az Őrmezői lakótelepen, az Andor utcán és a Tétényi úton át jár majd. Az őrmezői lakótelepről Újbuda központi része felé megmaradna az autóbuszos kapcsolat a 150-es, a megváltozó 153-as és az új 253-as járatok révén.

A nyugati agglomerációból érkező autóbuszok döntő többsége a kelenföldi metróvégállomásig járhat majd. Budaörs felől a jelenlegihez képest kisebb kapacitással ugyan, de továbbra is közvetlen kapcsolatot biztosítanának a Móricz Zsigmond körtérre (240-es busz), és új járatot is indítanának 140-es számjelzéssel a Széll Kálmán térre.

A jelenlegi 7-es buszcsalád járatai is módosulnak a tervezet szerint: megszűnik a 7E és 107E, helyettük a most 8-as járatként közlekedő busz 8E jelzéssel a kelenföldi vasútállomástól Gazdagrét–Erzsébet híd–Rákóczi út–Thököly út útvonalon közlekedik a Nyírpalota úti végállomásig. Újpalotától a Blaha Lujza térig gyorsjáratként közlekedik, onnan a budai végállomásáig minden megállóban megáll. Betétjáratként a 108E szintén a Nyírpalota útig járhat majd a Blaha Lujza térről. Mindkét vonalon csuklós buszok járnak majd a tervek szerint, csúcsidőszakban 6-8, egyéb időszakban 10-15 percenként.

Újpalota és a belváros között a nem gyorsjárati utazást továbbra is a változatlan útvonalú 7-es busz, illetve az új 177-es busz biztosíthatja. Utóbbit a 178-as és a 277-es összevonásával hozzák létre és a Naphegy tér, valamint az Örs vezér tere között közlekedik majd az Erzsébet híd–Rákóczi út–Thököly út–Drégelyvár utca–Késmárki út–Batthyány utca–Heves Péter utca–Gyakorló utca útvonalon. A 7-es és a 7A járatpár helyett a 7-es, illetve a Bosnyák térig meghosszabbított útvonalon közlekedő 33-as, 112-es, a 233E-t felváltó új 233-as, valamint az új 177-es busz áll majd meg minden megállónál.

A javasolt változás csak annyiban érinti a dél-budai villamoshálózatot, hogy a 49-es villamos a jelenleginél ritkábban közlekedik majd, mivel az a 4-es metróval nagyrészt azonos nyomvonalon halad. A 19-es és a 47-es villamosok ugyanakkor az eddiginél sűrűbben járnak majd.

A tervezett menetrendi változásokat a Budapest Portálon (www.budapest.hu) és a BKK honlapján (www.bkk.hu/m4) részletesen, szöveges magyarázattal és térképeken is bemutatják. A Főpolgármesteri Hivatal hétfőn közölte az MTI-vel, hogy a 4-es metró elindulása után a felszínen is átszervezik a tömegközlekedést, ami a főváros nagy területén és az agglomerációban is menetrendváltozásokat jelent majd. A tervezett változtatásokhoz január végéig várják az észrevételeket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.