A 4-es metró indulása után is maradnak a felszíni járatok

A végleges és részletes járathálózatot február végéig hozzák nyilvánosságra.

WA
2014. 02. 13. 17:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A négyes metró elindítása után hónapokig nem csökken a felszíni járatok kapacitása – mondta Tarlós István főpolgármester csütörtöki sajtótájékoztatóján. A főpolgármester elmondta: a járatokra továbbra is szükség van, egyrészt mert nem készült el a kelenföldi autópálya-csomópont, másrészt hetekig, hónapokig tarthat, mire az utasok megszokják a metrót, harmadrészt eleinte előfordulhatnak a metró üzemszerű működésében kisebb hibák, a felszíni hálózat pedig ilyen esetekben is ki tudja szolgálni az utasokat.

A 7-es gyorsjárat megszűnik, a normál 7-es busz pedig mindenhol megáll, és csúcsidőben 3 percenként jár. Újpalota és Zugló felé továbbra is biztosítják a jelenlegi buszkapacitást, mivel a 4-es metrónak a Keleti pályaudvaron túl nem lesz hatása – ismertette.

A főpolgármester jelezte: a felszíni forgalmi változásokról folytatott társadalmi konzultáción mintegy 7500 észrevételt, javaslatot kaptak, s több őrmezői és gazdagréti kérést már figyelembe vettek. A végleges és részletes járathálózatot február végéig hozzák nyilvánosságra, a menetrendeket márciusban teszi közzé honlapján a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

Őrmezőn hat járat – a 40-es, a 87-es, a 87A, a 141E, a 187 és a 172-es busz – menetrendje változik, ezek kevésbé terhelik majd a lakótelepet. A Volán-buszok ezután is az Etele téri oldalon közlekednek, a túloldalra csak az új autópálya-csomópont és buszterminál megépítése után kerülnek át, várhatóan 2016 első felében. A Gazdagréten közlekedő 239-es busz pedig a kéréseknek megfelelően megmarad.

Tarlós István szólt arról is, hogy a 4-es metró hatósági üzemi próbáján az elmúlt 3 hétben nem fordult elő biztonságkritikus hiba vagy rendszerleállás; a vonal beindításával kapcsolatban azonban nem kívánt találgatásokba bocsátkozni. Nem árt tudni, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság február elején szakította meg és indíttatta újra a tesztelést a 4-es metróban, komoly hibákra hivatkozva.

Ismert, minden állomás megkapta a használatbavételi engedélyeket a 4-es metró vonalán. A Nemzeti Közlekedési Hatóság által ellenőrzött tesztüzemmód január 20-án kezdődött és március 20-ig tart. A metró átadását 2014 márciusára tervezik.

Tekintse meg a 4-es metró állomásairól készült felvételeket!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.