Az elmúlt hónapban soha nem látott mértékben növekedett az aktivitás a pártokhoz tartozó Facebook-oldalakon. Mind a pártok online kommunikációját tekintve, mind a felhasználók körében jóformán megkétszereződött a facebookos politikai aktivitás a február közepe és március közepe közti időszakban. A Maven7 elemzésében több mint 266 ezer Facebook-felhasználó politikai aktivitását vizsgálta a kampány hivatalos kezdetének első napjától (február 15.) március második feléig tartó időszakban.
Az online térben is a Fidesz rendelkezik a legtöbb támogatóval, amelyet a Jobbik és a baloldali választási szövetség követ szinte fej-fej mellett haladva. Mint ismert egy ilyen elemzésben nem az a fontos, hogy egy adott oldalt hányan lájkolnak, hanem az aktív megosztók száma, és hogy ez alapján határozzák meg, kinek mekkora aktív tábora van. A Fidesz az online térben is „ráült” a Simon-ügyre, többek között e témakör mentén tudott hatékonyan mozgósítani a hónapban, míg a Kormányváltó Összefogás nyolc pontos választási programjának meghirdetésével tudta leginkább megnövelni a táborát.
Egy a Fidesz online kampányára rálátó forrásunk arról számolt be, hogy a kormánypárt másfél évvel ezelőtt nagyon le volt maradva a többi párthoz képest, akkor kezdett tudatos, összehangolt építkezésbe, és ennek eredménye az, hogy ma minden fontos mutatóban minden versenytársat ver. A Fidesz nem csak központi szinten fektetett hangsúlyt az online megjelenésre, számos vezető politikus is saját aktív Facebook-oldalt épített magának az elmúlt években.
Szólt arról is, hogy ebben az internetes szegmensben a Fidesz rendelkezik a legelkötelezettebb táborral, amit az elmúlt két hétben tovább sikerült növelni. A kormánypárt heti szinten 4,2 millió ember falán jelenik meg legalább egyszer, napi szinten 1,1 millió emberén. A Fidesz-tábora teljes mértékben aktivizálódott, és a messze a legaktívabb korcsoport 35–44 év között található, míg a baloldalé az 55–64 éves korcsoportban.
Mint az Onlinepolitikaielemzes.hu oldalon látható, háromszor akkora megosztási számokat regisztrálnak a kormánypárt oldalán, mint ami az MSZP-nek van, és ez háromszor-négyszer több elért embert jelent. A Fidesz esetében az internetes kampány keretében nagyrészt tartalomszolgáltatás zajlik. A Maven7 elemzéséből az is kiderült a Fidesz–KDNP hálózatában Orbán Viktor és a Fidesz hivatalos oldala van abszolút centrális pozícióban, ha a kizárólagos felhasználók számát vesszük számításba.