Internetes kampány: óriási áttörést ért el a Fidesz

A Fidesz legaktívabb tagjai a Facebookon a 35-44 éves korosztályból kerülnek ki.

Kovács András
2014. 04. 03. 17:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elmúlt hónapban soha nem látott mértékben növekedett az aktivitás a pártokhoz tartozó Facebook-oldalakon. Mind a pártok online kommunikációját tekintve, mind a felhasználók körében jóformán megkétszereződött a facebookos politikai aktivitás a február közepe és március közepe közti időszakban. A Maven7 elemzésében több mint 266 ezer Facebook-felhasználó politikai aktivitását vizsgálta a kampány hivatalos kezdetének első napjától (február 15.) március második feléig tartó időszakban.

Az online térben is a Fidesz rendelkezik a legtöbb támogatóval, amelyet a Jobbik és a baloldali választási szövetség követ szinte fej-fej mellett haladva. Mint ismert egy ilyen elemzésben nem az a fontos, hogy egy adott oldalt hányan lájkolnak, hanem az aktív megosztók száma, és hogy ez alapján határozzák meg, kinek mekkora aktív tábora van. A Fidesz az online térben is „ráült” a Simon-ügyre, többek között e témakör mentén tudott hatékonyan mozgósítani a hónapban, míg a Kormányváltó Összefogás nyolc pontos választási programjának meghirdetésével tudta leginkább megnövelni a táborát.

Egy a Fidesz online kampányára rálátó forrásunk arról számolt be, hogy a kormánypárt másfél évvel ezelőtt nagyon le volt maradva a többi párthoz képest, akkor kezdett tudatos, összehangolt építkezésbe, és ennek eredménye az, hogy ma minden fontos mutatóban minden versenytársat ver. A Fidesz nem csak központi szinten fektetett hangsúlyt az online megjelenésre, számos vezető politikus is saját aktív Facebook-oldalt épített magának az elmúlt években.

Szólt arról is, hogy ebben az internetes szegmensben a Fidesz rendelkezik a legelkötelezettebb táborral, amit az elmúlt két hétben tovább sikerült növelni. A kormánypárt heti szinten 4,2 millió ember falán jelenik meg legalább egyszer, napi szinten 1,1 millió emberén. A Fidesz-tábora teljes mértékben aktivizálódott, és a messze a legaktívabb korcsoport 35–44 év között található, míg a baloldalé az 55–64 éves korcsoportban.

Mint az Onlinepolitikaielemzes.hu oldalon látható, háromszor akkora megosztási számokat regisztrálnak a kormánypárt oldalán, mint ami az MSZP-nek van, és ez háromszor-négyszer több elért embert jelent. A Fidesz esetében az internetes kampány keretében nagyrészt tartalomszolgáltatás zajlik. A Maven7 elemzéséből az is kiderült a Fidesz–KDNP hálózatában Orbán Viktor és a Fidesz hivatalos oldala van abszolút centrális pozícióban, ha a kizárólagos felhasználók számát vesszük számításba.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.