Ők dolgoznak a segítségre szoruló polgárokért

Szakmailag, erkölcsében és hivatástudatában is megerősödött a közigazgatás – mondta Navracsics Tibor.

VZ
2014. 04. 04. 12:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Navracsics Tibor hangsúlyozta, hogy a közigazgatás tárgyi feltételei javultak, „intézményi szempontból pedig össze sem hasonlítható a 2010-es állapotokkal a kormányhivatalok, járási hivatalok és ezek bázisára épülő kormányablakok rendszere”. Különösen jó hírnek nevezte, hogy nemcsak szakmában dolgozók veszik ezt észre, hanem a napi ügyeiket intéző polgárok is érzékelik a minőségi változást.

Magyarországnak jó esélyei vannak arra, hogy a közigazgatási reformban Európa éllovasa legyen, hiszen az OECD már referenciaként ajánlja a többi ország számára a magyar közigazgatási reformot – mondta korábban Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes a Partnerségi program konferencián, Veszprémben.

 

Korábban pedig arról beszélt: korszerű formában vezették be a hagyományos magyar államigazgatási formát, a járások rendszerét, a megújulás jegyében pedig létrejöttek a kormányablakok és a kormányhivatalok – emlékeztetett a közigazgatási és igazságügyi miniszter.

Úgy vélte: mindez azoknak köszönhető, akik „alárendelik saját életüket a köz szolgálatának”. A miniszterelnök-helyettes kiemelte, hogy a közigazgatás reformjának egyik fő célja a magyar állam megújítása volt, amely a polgárokat szolgálja. Ez minden küldetés legnehezebbike, ugyanis az emberek tetszését elnyerni rendkívül nehéz dolog – fogalmazott.

Közölte: nem volt könnyű a hatékony működést rugalmassággal és érzékenységgel, a szabvány eljárások szempontjait az egyéni sorsokkal összeegyeztetni. Hozzátette: az ügyfélszolgálaton dolgozók nem saját érdekeiket akarják érvényesíteni, hanem segíteni akarnak másokon, „nem legyőzni akarják a másikat az ügyfélszolgálati irodában, hanem a másik győzelméért, a segítségre szoruló polgár sikeréért dolgoznak”.

Navracsics Tibor szerint a közigazgatás a kívülállók számára szürke, unalmas gépezet, ebből adódóan viszont a „legsokszínűbb világ, az egyik legnagyobb alázatot követelő társadalmi tevékenység”.

Galambos Dénes kormánymegbízott, a Fejér Megyei Kormányhivatal vezetője elmondta, hogy a Magyary-program szerint országszerte több mint 300, Fejérben 15 kormányablak létesül. Emlékeztetett arra, hogy nemrégiben avatták fel a székesfehérvári és a martonvásári ügyfélszolgálatokat.

Jelezte, hogy a dunaújvárosi kormányablak az egyik legnagyobb integrált kormányzati ügyfélszolgálat Magyarországon, alapterülete 390 négyzetméter. A beruházás összköltsége 100 millió forint volt, amiből az építési beruházás összköltsége nettó 53 millió forint, az európai uniós pályázati forrás pedig mintegy 60 millió forint volt – tette hozzá.

Az újonnan kialakított kormányablak épülete akadálymentesített, az ügyféltérben játszósarok is helyet kapott. A dunaújvárosi kormányablak 21 „front office\" munkaállomással, 3 fotóponttal és 10 „back office\" munkaállomással működik majd. A kormánymegbízott országosan példaértékűnek nevezte a kormányablakban kialakított postapontot, amely tovább erősíti az egyablakos ügyintézést Dunaújvárosban.

Galambos Dénes kiemelte, hogy 2011 januárja óta több mint 36 ezer ügyfél számára több mint 45 ezer ügyben tudtak segíteni a dunaújvárosi kormányablakban.

Cserna Gábor (Fidesz) polgármester megjegyezte, hogy a kormányablak helyén fél éve még házasságkötő terem és anyakönyvi hivatal volt, majd öt hét alatt átalakították az épületet. Hozzátette: az épület önkormányzati tulajdonban van és térítésmentesen biztosítják a kormányhivatal járási hivatalának.

Közölte, hogy a kormányablak az 1,8 milliárd forintos uniós támogatásból nyárra elkészülő új belváros első eleme. Jelezte, hogy pár hét múlva átadják a négymilliárd forintból megújuló kórházat, illetve hamarosan elkezdődik a Római városrész szociális rehabilitációja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.