A május 20-áig rendkívüli, 18.00 óráig meghosszabbított nyitva tartással azt szeretnék elérni, hogy az adózók hosszas várakozás nélkül, időben tudják teljesíteni adózási kötelezettségüket.
A többéves tapasztalat szerint a legtöbben az utolsó pillanatra hagyják a személyijövedelemadó-bevallásuk leadását. Ezért a rendkívüli fogadási idő alatt – kedden, csütörtökön és pénteken 11.30-tól 18.00-ig – csak a bevallások benyújtásával kapcsolatos ügyeket lehet intézni, tehát a bevallásátvételt, csekk-kiadást, tájékoztatást, bankkártyás befizetést és az ügyfélkapu regisztrációt. Minden egyéb ügy csak a megszokott ügyfélfogadási idő alatt intézhető. A megszokott ügyfélfogadási idő hétfőn és szerdán 8.15-től 18.00 óráig tart, kedden, csütörtökön és pénteken pedig 8.15-től 11.30-ig várja az ügyfeleket a NAV fővárosi kirendeltsége.
A NAV nem csak személyesen segít az adózóknak, de egy ingyenesen hívható kékvonalon, a 06-40/42-42-42-es számon 8.30-tól 18.00 óráig fogadja az ügyfelek hívásait.
A legtöbb kérdés azzal kapcsolatban érkezik, hogy milyen esetekben szükséges a bevallás benyújtása, mi a teendő alkalmi munkavállalás esetén, vagy milyen szabályozás vonatkozik az ingatlanértékesítésből vagy -bérbeadásból származó jövedelem esetén. Ezek mellett sokan a családi adókedvezmény megosztásáról érdeklődnek, de a külföldi munkaviszonyból származó jövedelem adózása is gyakori kérdés.
Fontos változás, hogy aki esetlegesen hibásan nyújtotta be a bevallását, már a határidő lejárta, azaz május 20-a előtt tud önrevíziót kérni. Amennyiben az adózó önhibáján kívül nem tudja határidőre teljesíteni a bevallási kötelezettségét, fontos, hogy azt május 20-áig írásban jelezze az illetékes adóigazgatásnak.