A hazai forrásból megvalósuló fejlesztés célja, hogy az autópályán érkező forgalom elvezetése a lehető legkisebb tehet jelentse a községben élők számára – mondta a Miniszterelnökséget vezető államtitkár az ötszáz lakosú település képviselő-testületi ülésén.
Az M43-as autópálya Makó és Nagylak közötti szakasza a magyarországi oldalon 2015-re készül el, a romániai sztrádacsatlakozás kiépítése az ígéretek szerint 2016-ra várható, azonban a schengeni határ tartós fennmaradásával kell számolni – tudatta a politikus.
Az államtitkár elmondta, a román kormány vállalta, hogy az autópályán, a határ túloldalán ideiglenes határátlépési pontot alakít ki. A román sztrádaszakasz elkészültéig a teljes forgalom a hamarosan megépülő elkerülőn jut el a régi határátkelőhelyig, utána már csak a veszélyes anyagot és az élő állatot szállító járművek fogják használni azt az utat.
Lázár János közölte, kívánatosnak tartaná, ha a kistelepüléseken működő óvodák átmenetileg felmentést kaphatnának a minimumlétszámot megszabó előírások alól, amíg a kormányzat családpolitikai intézkedéseinek eredményei jelentkeznek. Meg kell vizsgálni, miként lehet biztosítani a lehetőséget arra, hogy a határ túloldalán élő magyar nemzetiségű családok gyermekeit az itteni óvodákba, iskolákba méltányossági alapon felvehessék, akár akkor is, ha nincs magyarországi bejelentett lakcímük.
Gyarmati András független nagylaki polgármester a következő időszak legfontosabb feladatának a munkahelyteremtést nevezte, és a néhány esztendeje bezárt nagylaki kendergyár, valamint a kendertermesztés újraindításához kért kormányzati támogatást.
Lázár János hangsúlyozta, a kormányzat támogatja az újraiparosítást, főleg a hagyományosan mezőgazdaságból élő térségekben.