„Ebben az országban most jobb, ha befogod a szádat” – kiáltotta világgá Geszti Péter alig másfél hónappal ezelőtt a Hvg.hu hasábjain. A Stingtől lenyúlt Englishman in New York című szám magyar átdolgozása és annak videoklipje (de ezzel kicsit később foglalkozunk...) reklámjaként megjelent beszélgetésben a PR-guru konkrétumok említése nélkül akkor egy ilyen mondatot is elmondott: „A magyar elit szinte soha nem tudott úgy élni a lehetőségeivel és a felelősségével, hogy a közérdeket a saját anyagias érdekeinél előbbre tartsa.”
Nem csak a 2002-es SZDSZ-gyűlöletkampány fűződik Geszti Péter, a sokoldalú kreatív nevéhez; a Gyurcsány Ferenc vezette MSZP 2006-os győzelmében is jelentős része volt. Ezt köszönheti meg a busás apanázzsal – a Filmalaptól és a Nemzeti Kulturális Alaptól (NKA) kapott százezrekkel és milliókkal – a Nemzeti Együttműködés Rendszere.
Geszti Péter minden időben – a szónak szigorúan csak átvitt értelmében – aprópénzre váltotta a lehetőségeit. A napokban ismertté vált, hogy Geszti a Nemzeti Kulturális Alaptól (NKA) begereblyézett 800 ezer forintot dalszövegírásért, miközben az Andy Vajna által vezetett Magyar Nemzeti Filmalap marketingeseként dolgozik évente 6 millió forintos apanázsért – és ez még mindig nem volt neki elég, munkáltatójánál pályázott producerként, és nyert is mintegy 7,5 milliót.
A nemzeti együttműködés rendszerének két emblematikus intézménye mintha Geszti Péternek a nemzetért tett korábbi „erőfeszítéseit hálálná meg” a nagyvonalú gesztusokkal busás juttatások formájában: a 2002-es tavaszi választási kampány során kulcsszerepe volt a Geszti-gépezetnek az Orbán-kormány megbuktatásában. Ismert az a tény is, az egykori tévés műsorvezető, rapper és szövegíró Geszti az ezredfordulóra igen keresett marketingszakemberré és „kreatívvá” vált, ebbéli minőségében kereste meg őt az első Orbán-kabinet útszéli lejáratásában tobzódó SZDSZ. A párt mögé szerveződő alpári hazugsággyár a következő, a felszínen még disztingvált tónusú programelemekkel jött elő (a 2002 után történteket ismerjük):