Nincs már akadály, száguldhatnak a MÁV új kocsijai

A sorozatgyártásnál majd korrigálják a prototípus hibáit.

VZ
2014. 09. 10. 20:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Népszabadság szerdai számában arról írt, hogy át kell tervezni a vasút új intercity-kocsijait, mert nem akadálymentesek, így kerekesszékkel nem lehetne őket használni, és a MÁV elismerte a hibát. Az újság szerdai cikke szerint hibákat talált az uniós ellenőrzés is a MÁV-Start Zrt. saját fejlesztésű Inter-City+ vasúti személykocsicsaládjának két prototípusán.

A MÁV-Start közleményében hangsúlyozza, hogy a IC+ kocsik két prototípusának tesztsorozata több hónapos folyamat volt, amely keretében a járműveknek az Európai Unió által alkalmazott TSI rendszer követelményeinek kellett eleget tenniük. A magyar kocsik Ausztriában és Svájcban tettek tanúbizonyságot arról, hogy megfelelnek a szigorú előírásoknak.

A járműcsalád nemzetközi forgalmú közlekedéséhez még néhány feltételnek meg kell felelni, mivel az arra vonatkozó előírások minimálisan eltérnek, a kocsik várhatóan hamarosan teljesítik ezeket előírásokat, írja közleményében a MÁV-Start. Hangsúlyozták, hogy a prototípus kifejlesztésénél eredendően sem volt cél speciális – köztük étkező, akadálymentesített – kocsik készítése, a sorozatgyártáskor kell felkészülni a majdani megrendelői igényeknek, ilyen lehet például egy kerekesszékes felszállásra alkalmas, emelőszerkezettel ellátott, kerekesszékesek által használható mosdóval kialakított verzió.

A vasúttársaság a lépcsőkialakítást a szériagyártás megkezdéséig korrigálja, a mérnökök már dolgoznak ezen. A Népszabadság cikkében szereplő feltételezéssel szemben nem kell megismételni a kocsik teljes szilárdsági vizsgálatát, valamint biztosan nem kell üléseket kicserélni, hiszen azok is megfelelnek az előírásoknak – írja közleményében a vállalat.

Az IC+ innovációs fejlesztési projektjének összköltsége 1,4 milliárd forint volt, amelyhez 460 millió forint európai uniós támogatást nyert el a vasúttársaság; az EU-s támogatással kapcsolatos projektfázis már lezárult, jelenleg az elszámolás zajlik. A projektköltség tartalmazza a tervezési költségeket, a két prototípus legyártását és az ehhez szükséges eszközöket, szerszámokat, infrastrukturális beruházásokat is – közölte a MÁV-Start Zrt.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.