Nincs már akadály, száguldhatnak a MÁV új kocsijai

A sorozatgyártásnál majd korrigálják a prototípus hibáit.

VZ
2014. 09. 10. 20:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Népszabadság szerdai számában arról írt, hogy át kell tervezni a vasút új intercity-kocsijait, mert nem akadálymentesek, így kerekesszékkel nem lehetne őket használni, és a MÁV elismerte a hibát. Az újság szerdai cikke szerint hibákat talált az uniós ellenőrzés is a MÁV-Start Zrt. saját fejlesztésű Inter-City+ vasúti személykocsicsaládjának két prototípusán.

A MÁV-Start közleményében hangsúlyozza, hogy a IC+ kocsik két prototípusának tesztsorozata több hónapos folyamat volt, amely keretében a járműveknek az Európai Unió által alkalmazott TSI rendszer követelményeinek kellett eleget tenniük. A magyar kocsik Ausztriában és Svájcban tettek tanúbizonyságot arról, hogy megfelelnek a szigorú előírásoknak.

A járműcsalád nemzetközi forgalmú közlekedéséhez még néhány feltételnek meg kell felelni, mivel az arra vonatkozó előírások minimálisan eltérnek, a kocsik várhatóan hamarosan teljesítik ezeket előírásokat, írja közleményében a MÁV-Start. Hangsúlyozták, hogy a prototípus kifejlesztésénél eredendően sem volt cél speciális – köztük étkező, akadálymentesített – kocsik készítése, a sorozatgyártáskor kell felkészülni a majdani megrendelői igényeknek, ilyen lehet például egy kerekesszékes felszállásra alkalmas, emelőszerkezettel ellátott, kerekesszékesek által használható mosdóval kialakított verzió.

A vasúttársaság a lépcsőkialakítást a szériagyártás megkezdéséig korrigálja, a mérnökök már dolgoznak ezen. A Népszabadság cikkében szereplő feltételezéssel szemben nem kell megismételni a kocsik teljes szilárdsági vizsgálatát, valamint biztosan nem kell üléseket kicserélni, hiszen azok is megfelelnek az előírásoknak – írja közleményében a vállalat.

Az IC+ innovációs fejlesztési projektjének összköltsége 1,4 milliárd forint volt, amelyhez 460 millió forint európai uniós támogatást nyert el a vasúttársaság; az EU-s támogatással kapcsolatos projektfázis már lezárult, jelenleg az elszámolás zajlik. A projektköltség tartalmazza a tervezési költségeket, a két prototípus legyártását és az ehhez szükséges eszközöket, szerszámokat, infrastrukturális beruházásokat is – közölte a MÁV-Start Zrt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.