Teljesen megújult Kispest fő ütőere

Már járható a Fővárosi Önkormányzat 542 milliárd forintjából felújított út.

VZ
2014. 09. 01. 15:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Tarlós István főpolgármester programjának megfelelően, a Fővárosi Önkormányzat útfelújítási programjának részeként megújult Kispest fontos közlekedési útvonala, az Ady Endre út” – olvasható a főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatósága által az MTI-hez eljuttatott közleményben.

Emlékeztettek, a 2013-as első ütemben a Határ út felé vezető oldalon egy kilométeres útszakaszt építettek teljesen újjá. A közutat teljes pályaszerkezetében újították meg: az aszfaltot az alappal együtt kibontották, és három rétegben – alap, kötőréteg, kopóréteg – újraaszfaltozták.

Az új úttesten kerékpársávot létesítettek a Határ út és a Baross utca között, kapcsolódva a Határ úton és a Hungária úton már meglévő kerékpárutakhoz. Ugyanezen az egy kilométeres – a belváros felé vezető – szakaszon a párhuzamosan futó összetöredezett, anyagában vegyes összetételű járdát kicserélték, az út és a járdacsatlakozásnál a járda szintjét lesüllyesztették, a vakok és gyengénlátók számára taktilis jeleket helyeztek ki.

Új gyalogátkelőhelyeket alakítottak ki az Ady Endre út és Corvin körút kereszteződésében. Felülvizsgálták a meglévő lámpatesteket is, közülük nyolcat kicseréltek, huszonnyolcat pedig megtisztítottak.

Felújították a 42-es villamos két megállóját is: a Hungária út és a Corvin körút – Határ út irányába a megállók egy méterrel szélesebbek lettek, az esélyegyenlőségi szempontoknak megfelelően magassági szintjüket megemelték, szinte síkba hozva a villamos alsó lépcsőfokával, ezért a fellépés és a babakocsi megemelése is egyszerűbb – írták a közleményben.

A villamosmegállóknál a gyalogosan közlekedők védelme érdekében az átkelőhelyeknél – a villamosperonnal ellentétes oldalon – középszigetek épültek. A villamosközlekedés biztonsága érdekében a pályát gömbsüvegsor választja el a közúti közlekedéstől. A 42-es villamos vonalán összesen 660 vágányméter hosszan teljes vágánypanelcserét végeztek el.

A második ütemben, idén a belváros felől a városhatár felé vezető szakaszt újították fel. Az első ütemhez hasonlóan – a teljes pályaszerkezet cseréjével – megújult az útpálya és a járdafelületek. Az első ütemben átépített villamosperonok párjait is átépítették, valamint kerékpárutat alakítottak ki a járda mellett a Baross utca és a Hungária út között. Megépült továbbá a tavaly készült gyalogátkelők másik fele, s azok is teljesen akadálymentesek lettek.

A felújított Ady Endre úton hétfőn megszűnt a forgalomkorlátozás, ezért a 42-es villamos mellett a közúti forgalom is zavartalanul haladhat mindkét irányba – olvasható a közleményben.

A 80 évvel ezelőtt felállított – majd a kommunista diktatúra alatt lebontott – kispesti országzászló a trianoni tragédiának állított emléket; most helyreállították, a vasárnapi megnyitó ünnepségen pedig Kövér László, az Országgyűlés elnöke úgy fogalmazott: a magyarok újraállított országzászlói nem a múlt kerekét akarják visszaforgatni, hanem irányt mutatnak, nyomvonalat szabnak a jövőre.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.