Új fejezet nyílik a Széll Kálmán tér történetében

Aláírták a Széll Kálmán tér rekonstrukciójának elkezdéséhez szükséges beruházási szerződést a nyertes konzorcium képviselőivel hétfőn Budapesten.

MNO
2014. 11. 24. 13:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Széll Kálmán téren tartott eseményen Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója hangsúlyozta: a tér teljesen megújul, és a munka alatt szem előtt tartják, hogy rendkívül kis alapterületen sok ember halad itt át nap mint nap, ezért fontos, hogy továbbra is jól lehessen használni a teret.

A projekt 5,3 milliárd forintba kerül, és a munkálatok miatt tavasztól lesznek forgalomkorlátozások – közölte.

Vitézy Dávid emlékeztetett: a tér felújítása több mint húszéves ígérete a fővárosnak, de sokáig semmilyen előrelépés nem történt. 2010-ben az új városvezetés és a BKK kapta a feladatot, hogy elkezdje a tér teljes újjáépítésének előkészítését, és 2011-ben készült el az a koncepció, amely arra helyezett hangsúlyt, hogy itt úgy lehet átszállni egyik közlekedési eszközről a másikra, hogy a gyalogosoknak nem kell úton átkelni – mondta. Hozzátette: minden viszonylag kis helyen elérhető, és ezt az értékét a térnek meg akarták tartani.

Közölte: minden engedély megvan ahhoz, hogy elkezdjék a munkát. A projektre nyílt pályázatot írtak ki, amely fél éve zárult, és a legolcsóbb pályázat nyert, de a jogorvoslati eljárások miatt csak most írhatják alá a szerződést – mondta. Megjegyezte: a teljes felújítás 2016-ban lesz kész.

Vitézy Dávid a tervekkel kapcsolatban kifejtette: elbontják azt a villamos hurokvágányt, amely már nincs használatban, új zöldfelületek lesznek, fasort telepítenek, és új ügyfélközpontot építenek. A metróállomást lefedő épületet megtartják, de átépítik, a hetvenes-nyolcvanas évek „építészeti maradványai”, a gyalogosforgalmat akadályozó létesítmények eltűnnek. Az összes villamosvágányt felújítják uniós forrásból, a buszvégállomást átépítik, és a Széna térről a buszok egy része átkerülhet ide – sorolta, hozzáfűzve: az akadálymentesítés fontos szempont lesz.

A BKK vezetője a forgalomkorlátozásokról elmondta: az idén csak kisebb bontási munkálatok lesznek, ezek nem zavarják a forgalmat. Tavasszal hosszabb ideig tartó vágányzár lesz a 4-6-os villamos vonalán, és más villamosvonalakon is lesznek korlátozások. Közúti forgalomkorlátozások is lesznek, a térre bevezető utakon kell majd sávkorlátozásokra számítani. Az M2-es metró vonalán munkanapokon csak este és hétvégén lehetnek korlátozások, ezek is inkább nyáron várhatók majd – közölte.

Az esemény végén Vitézy Dávid, Szalados László, a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. vezérigazgatója, valamint Wicha József, a WIS Holding Befektetési és Kereskedelmi Zrt. vezérigazgatója aláírta a beruházási szerződést.

A BKK múlt pénteken azt közölte, hogy aláírhatják a Széll Kálmán tér felújítására vonatkozó kivitelezési szerződést, miután a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) lezárta a jogorvoslati eljárást. Emlékeztettek: még januárban írták ki a nyílt közbeszerzési eljárást, amelyen a legalacsonyabb összegű érvényes ajánlatot adó KÉSZ Építő és Szerelő Zrt., valamint a WIS Holding Zrt. alkotta konzorciumot nyilvánították nyertesnek. Az eredményt azonban a másik két érvényes ajánlatot beadó cég megtámadta: a Hídépítő Zrt. a kizárás jogosságát és a nyertes alkalmasságát vitatta, a Swietelsky Magyarország Kft. – Strabag Általános Építő Kft. pedig a nyertes pályázat érvényességét és a BKK eljárását is kifogásolta.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.