Kilencmilliárd forint megy közösségi közlekedésre

A kormány jóvoltából érkezik a pénz, de még kell pótolni, a közlekedési költségvetésben ugyanis összesen 20 milliárdos a hiány.

HZS
2014. 12. 03. 12:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fővárosi Közgyűlés egyhangúlag fogadta el a magyar állam és a Fővárosi Önkormányzat között a 4-es metróvonal üzembe helyezésével bővülő fővárosi közösségi közlekedés üzemeltetése érdekében nyújtandó támogatás felhasználásának és elszámolásának részletes szabályairól szóló szerződés megkötéséről szóló javaslatot.

Budapest főpolgármestere, Tarlós István elmondta, hogy az előrejelzések szerint a 4-es metró üzemeltetése hat-hét milliárd forintba kerül évente. Horváth Csaba szocialista képviselő biztatónak nevezte a kilencmilliárd forintos támogatást, de szerinte ezen túl további segítségre lenne szükség a közlekedési költségvetés húszmilliárd forintos hiánya miatt.

A Fővárosi Közgyűlés korábban döntött arról is, hogy Vitézy Dávidot Dabóczi Kálmán váltja a BKK élén. Erről bővebben itt olvashat.

A Fővárosi Közgyűlés képviselői támogatják a Tabán mozi digitális fejlesztését, és pályázatot írnak ki a Fővárosi Roma Oktatási és Kulturális igazgatói posztjára, mert az országos feladatot ellátó intézmény koncepciójának kialakítása – és ezzel együtt a fővárosi feladatellátása – folyamatban van. A vezetői megbízatás egy évre vonatkozik majd.

Döntés született arról is, hogy növekednek az egyes állat-egészségügyi szolgáltatások díjai, és a Fővárosi Közgyűlés módosította a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság szervezeti és működési szabályzatát.

A közgyűlés szerdán elfogadta Budapest integrált területi programját (ITP) is. Az ITP a 2014–2020 közötti európai uniós fejlesztési tervezést segítő részdokumentum, amely a fővárosi és a kerületi adatszolgáltatás alapján beérkező fejlesztési elképzeléseket projektenként nevesíti.

Ezek között szerepel a Duna menti területek összehangolt fejlesztése, a barnamezős területek fejlesztése, a szociális városrehabilitáció, az intelligens közlekedés, az épületenergetikai fejlesztések, valamint a gazdaságélénkítési és a munkahely-teremtési projektcsomag.

Mint a dokumentumban olvasható, a főváros stratégiai fejlesztési irányait meghatározó Budapest 2030 hosszú távú városfejlesztési koncepció a Duna menti zónát – a Duna-parti területeket és a szigeteket magába foglaló térséget – markáns városi fejlesztési tengelyként definiálja.

A jövőkép a Duna közelségére, a partszakaszok tagolt karakterére, természeti adottságainak és épített örökségének kihasználására, a gazdaság- és turizmusfejlesztés számára nyújtott lehetőségeinek kiaknázására, a hazai és nemzetközi közlekedési rendszerekben betöltött szerepének erősítésére, a hajózás feltételeinek javítására épít. Ezzel szoros összefüggésben célul tűzi ki a minőségi szabadidős kínálat megújítását és bővítését, a barnamezős és alulhasznosított területek funkcióváltásának előmozdítását, a partszakaszok kapcsolatának erősítését a mögöttes városszövettel, illetve a szigetekkel.

A dokumentumban az is szerepel, hogy Budapesten mintegy 1250 hektárnyi olyan terület található, amely korábbi funkcióját elveszítette és barnamezősnek tekinthető. E területek komplex rehabilitációja egyrészt feladatot, másrészt lehetőséget jelent a város megújulásában – írták.

A Budapest integrált területi programja és kapcsolódó ágazati fejlesztései című dokumentumot 26 igennel, 4 ellenzéki tartózkodó szavazat mellett fogadta el a közgyűlés.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.