A Fővárosi Közgyűlés egyhangúlag fogadta el a magyar állam és a Fővárosi Önkormányzat között a 4-es metróvonal üzembe helyezésével bővülő fővárosi közösségi közlekedés üzemeltetése érdekében nyújtandó támogatás felhasználásának és elszámolásának részletes szabályairól szóló szerződés megkötéséről szóló javaslatot.
Budapest főpolgármestere, Tarlós István elmondta, hogy az előrejelzések szerint a 4-es metró üzemeltetése hat-hét milliárd forintba kerül évente. Horváth Csaba szocialista képviselő biztatónak nevezte a kilencmilliárd forintos támogatást, de szerinte ezen túl további segítségre lenne szükség a közlekedési költségvetés húszmilliárd forintos hiánya miatt.
A Fővárosi Közgyűlés korábban döntött arról is, hogy Vitézy Dávidot Dabóczi Kálmán váltja a BKK élén. Erről bővebben itt olvashat.
A Fővárosi Közgyűlés képviselői támogatják a Tabán mozi digitális fejlesztését, és pályázatot írnak ki a Fővárosi Roma Oktatási és Kulturális igazgatói posztjára, mert az országos feladatot ellátó intézmény koncepciójának kialakítása – és ezzel együtt a fővárosi feladatellátása – folyamatban van. A vezetői megbízatás egy évre vonatkozik majd.
Döntés született arról is, hogy növekednek az egyes állat-egészségügyi szolgáltatások díjai, és a Fővárosi Közgyűlés módosította a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság szervezeti és működési szabályzatát.
A közgyűlés szerdán elfogadta Budapest integrált területi programját (ITP) is. Az ITP a 2014–2020 közötti európai uniós fejlesztési tervezést segítő részdokumentum, amely a fővárosi és a kerületi adatszolgáltatás alapján beérkező fejlesztési elképzeléseket projektenként nevesíti.
Ezek között szerepel a Duna menti területek összehangolt fejlesztése, a barnamezős területek fejlesztése, a szociális városrehabilitáció, az intelligens közlekedés, az épületenergetikai fejlesztések, valamint a gazdaságélénkítési és a munkahely-teremtési projektcsomag.
Mint a dokumentumban olvasható, a főváros stratégiai fejlesztési irányait meghatározó Budapest 2030 hosszú távú városfejlesztési koncepció a Duna menti zónát – a Duna-parti területeket és a szigeteket magába foglaló térséget – markáns városi fejlesztési tengelyként definiálja.















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!