Átköltözik a XXI. századba a „MoszKválmán” tér

Senkit ne érjen meglepetésként, hétfőtől korlátozzák a gyalogos és közúti forgalmat a Széll Kálmán téren.

BuL
2015. 01. 11. 18:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A felújítás eredményeképpen „a mai, elhanyagolt csomópont helyén egy új, modern arculatú, magas szolgáltatási színvonalú, a mainál sokkal rendezettebb, akadálymentes és zöld közösségi tér jön létre, Buda közlekedése pedig – a budai fonódó villamoshálózat kiépítésével összehangolt munkáknak köszönhetően – megújul” – közölte a Főpolgármesteri Hivatal.

A Széll Kálmán tér rekonstrukciójának előkészítő közterületi munkái most kezdődnek: a Margit körút irányából a Krisztina körút felé csak két sávon lehet majd balra kanyarodni, a jobb szélső kanyarodósávot az építkezés miatt lezárják, azt nem lehet igénybe venni. Emiatt a Margit körúton a Széll Kálmán tér felé torlódások várhatóak, ezért kérik, hogy aki teheti, ne ebből az irányból közelítse meg a teret.

Képek a felújítás előtti utolsó tájékoztatóról:

Mint írták, a Krisztina körutat keresztező gyalogos-átkelőhelyen ideiglenes középszigetet – azaz a zebra közepére forgalomtechnikai okokból járdaszigetet – építenek, ezért a Krisztina körút felé balra kanyarodóknak sávelhúzásra kell számítaniuk.

A Széll Kálmán tér belső, gyalogos területén is megkezdődnek a felújítás látható előkészületei: elbontják a régi, nem használt hurokvágányon – azaz az egykori 56-os villamos fordulóján – belül álló szökőkutat, valamint az 59-es és a 61-es villamos peronja melletti gombákat. Ezért a téren belüli gyalogosfelületekből nagyobb területeket is elkorlátoznak, a legfontosabb gyalogos útvonalakat ugyanakkor továbbra is biztosítják.

Ilyen lesz, érdemes lesz pár hónapot szenvedni:

Az építési munkagépek forgalma nappal nem zavarja majd a közlekedést a téren.

A közlemény szerint a jelentősebb közösségi közlekedési változások, főként a villamosforgalmat érintő korlátozások a január 17–18-ai hétvégén kezdődnek, és több ütemben várhatóan nyárig tartanak. A rekonstrukció befejezéséig a teret érintő vagy keresztező busz- és villamosjáratok közlekedése is több alkalommal változik majd.

A Széll Kálmán téri metróállomást ebben az időszakban várhatóan egy alkalommal lezárják, ekkor néhány napig a szerelvények megállás nélkül haladnak majd át az állomáson.

A Széll Kálmán tér felújítására mintegy nettó 5,3 milliárd forintos – kormányzati, uniós és fővárosi – forrás áll rendelkezésre. A felújítás kivitelezője a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt., valamint a WIS Holding Zrt. alkotta Széll Kálmán tér 2014 Konzorcium.

Mint írták, a tér rekonstrukciójához szorosan kapcsolódik a budai fonódó villamoshálózat kiépítése. A munkák összehangolásával jövő tavaszra a Frankel Leó utca és a Margit körút között megépített villamosvágány-átkötésnek köszönhetően átjárható villamospálya létesül az immár megújult Széll Kálmán tér és Óbuda között, azaz lehetőség nyílik új, hosszú villamosvonalak létrehozására.

Annak érdekében, hogy a forgalomkorlátozások a szükséges legkisebb mértékben és ideig akadályozzák a környék közlekedését, a 4-es és a 6-os villamos egyes pályaszakaszainak halaszthatatlan felújítását is a Széll Kálmán tér felújításának idejére időzítették, továbbá ugyanebben az időszakban végzik el a Margit híd egyes garanciális javítási munkáit.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.