Az MTI helyszínen tartózkodó munkatársának beszámolója szerint egy Tatra, egy Combino és egy motoros fedett teherkocsi típusú villamossal is tesztelték az 1-es villamos pályáját. Volt, hogy a híd mindkét villamospályáján haladt egy-egy szerelvény. A villamosok a Közvágóhídtól a Budafoki útig közlekedtek, majd vissza.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) korábban azt közölte: információik szerint az 1-es villamos felújításának sokmilliárdos költségvetéséből nem futotta annak az alapkérdésnek a tisztázására, hogy a húsz évvel ezelőtt átadott Rákóczi híd, amelyet eredetileg nyolc tonna tengelyterhelésre és 50 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosokra terveztek, hogyan viselkedik 10-11 tonna tengelyterhelésű, 60-70 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosok esetén.
BKK az MTI megkeresésére azt közölte, hogy az 1-es villamos új, meghosszabbított vonalának építése a tervezett ütem szerint halad. A kivitelezés befejezését jelentő műszaki átadás-átvétel határideje változatlanul szerda. Ennek részeként hétfőn az új szakaszt teljes hosszában próbajárattal ellenőrizték.
A műszaki átadás-átvétel után kezdődhet el a Rákóczi híd február közepére tervezett statikus és dinamikus próbaterhelésének előkészítése. A vizsgálatok elemzése után indulhat el a villamosvezetők képzése és vizsgáztatása, ami körülbelül tíz napig tart majd.