Több villamos is átment a Rákóczi hídon

A villamosok a Közvágóhídtól a Budafoki útig közlekedtek, majd vissza.

BLM
2015. 01. 26. 13:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az MTI helyszínen tartózkodó munkatársának beszámolója szerint egy Tatra, egy Combino és egy motoros fedett teherkocsi típusú villamossal is tesztelték az 1-es villamos pályáját. Volt, hogy a híd mindkét villamospályáján haladt egy-egy szerelvény. A villamosok a Közvágóhídtól a Budafoki útig közlekedtek, majd vissza.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) korábban azt közölte: információik szerint az 1-es villamos felújításának sokmilliárdos költségvetéséből nem futotta annak az alapkérdésnek a tisztázására, hogy a húsz évvel ezelőtt átadott Rákóczi híd, amelyet eredetileg nyolc tonna tengelyterhelésre és 50 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosokra terveztek, hogyan viselkedik 10-11 tonna tengelyterhelésű, 60-70 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosok esetén.

BKK az MTI megkeresésére azt közölte, hogy az 1-es villamos új, meghosszabbított vonalának építése a tervezett ütem szerint halad. A kivitelezés befejezését jelentő műszaki átadás-átvétel határideje változatlanul szerda. Ennek részeként hétfőn az új szakaszt teljes hosszában próbajárattal ellenőrizték.

A műszaki átadás-átvétel után kezdődhet el a Rákóczi híd február közepére tervezett statikus és dinamikus próbaterhelésének előkészítése. A vizsgálatok elemzése után indulhat el a villamosvezetők képzése és vizsgáztatása, ami körülbelül tíz napig tart majd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.