Bekerül a magyar jogba a környezetkímélő gépkocsi

Elektromos üzemben legalább 15 kilométer kell, hogy legyen a hibrid elektromos gépkocsi hatótávolsága.

MTI
2015. 06. 28. 7:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A módosítást a nemzeti fejlesztési miniszter által jegyzett rendelettervezet tartalmazza, amely a kormány honlapján jelent meg. Az új fogalom szerint az elektromos gépkocsi lehet tisztán elektromos meghajtású, amely csak akkumulátorral rendelkezik, illetve külső töltésű hibrid elektromos gépkocsi. Ez utóbbi tartalmaz egy belső égésű motort, továbbá akkumulátort is, amelyet külső forrásból is tölteni lehet.

A hibrid elektromos gépkocsi hatótávolsága elektromos üzemben legalább 15 kilométer kell, hogy legyen, míg a növelt hatótávolságú hibrid gépkocsié – csak akkumulátorral – legalább 50 kilométer.

A jelenlegi szabályozás szerint a csendes gépkocsi zajterhelése nem haladhatja meg a decibelben meghatározott küszöböt, míg a kis légszennyezésű gépkocsinál a károsanyag-kibocsátást szabályozza a rendelet.

A nemzeti fejlesztési miniszter kiegészíti a közúti járművek műszaki vizsgálatáról szóló rendeletet is a szintén a kormány honlapján megjelent tervezetében. Ebben szerepel, hogy a környezetkímélő gépkocsik hatósági vizsgáztatásakor a környezetkímélő jelleg megállapítása csak gyári kivitelű gépkocsi esetében végezhető el. A műszaki vizsgán az üzembentartó kérheti a korábban megállapított környezetvédelmi osztályba sorolás módosítását, hogy az megfeleljen valamelyik új kategóriának.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.