Világsiker kapujában az új magyar streetfood-őrület

A Budapest Bakering elkezdte meghódítani a belvárost, de már külföldről is érdeklődnek iránta.

Molnár Dániel
2015. 06. 05. 13:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A világ vágyik az újdonságokra. Ötletekre melyek eltérnek a hétköznapiaktól. Ötletekre, amelyek új ízeket hoznak a szürke hétköznapokba. Az újítások tárházának egyik kiaknázható területe a street food. Többféle utcán, útközben elfogyasztható ételt (vagy italt) vásárolhatunk piacokon, bódékból, utcai árusoktól. Ennek előnye nemcsak az, hogy sokszor a szemünk előtt, gyorsan készül el az étel, de jóval olcsóbb is, mint az étteremben kapható fogások, ráadásul nem kell feltétlenül időt plusz szakítani elfogyasztásukhoz.

Ugyan a Budapest Bakering egyelőre még gyerekcipőben jár, ám így is rövid idő alatt hatalmas népszerűségre tett szert. Hogy mi a titka? Három tolható, klasszikus BKV-járművekre hasonlító büfékocsi, mobilalkalmazás és természetesen a ring. Az étel, amely bagelre hasonlít, de mégsem az – ráadásul szabadalom védi. Legpontosabban úgy jellemezhetjük a ringet, ha azt mondjuk: ez egy tíz-tizenegy centis, kerek, belül lukas péksütemény, amely egészen különleges tölteléket rejt.

A jelenlegi kínálat, amely az eladási adatok alapján folyamatosan bővül:

A ring nem igényel melegítést, amikor kedvünk van, háromszáz forint ellenében bármikor megvásárolható és elfogyasztható. Nem kell tehát New Yorkba vagy Londonba utaznunk ahhoz, hogy ínyencséget ehessünk. A klasszikus BKV-szerelvényekre hajazó kocsik – amelyek legalább akkora sikernek örvendenek, mint a ring – pedig bármikor szembe jöhetnek a VII. kerület belső részein (például: Király utca, Madách tér), hiszen olyan különleges engedéllyel rendelkeznek, amely megengedi, hogy árusítás közben mozogjanak is.

De az „egymásra találásnak” más módja is van. A Budapest Bakering ötletgazdája, Lendvai Ádám az MNO-nak elmondta, hogy online platformon keresztül akár magunkhoz is hívhatjuk a ringet. Mint mondta, ha sokan szeretnének vásárolni, akkor a Budapest Bakering honlapján keresztül egy mágnes segítségével a nagy létszámú társaság magához hívhatja a kocsit. Ám a magányosakra is gondoltak, számukra biciklis futár juttatja el a kiválasztott terméket. Lendvai Ádám arról is beszélt, hogy a vállalkozás annyira népszerű, hogy már több külföldi városból is érkeztek üzleti ajánlatok. A most még hazai streetfood-őrület így hamarosan európai városok utcáin találhatja magát.

A jövő – Lendvai szerint – még több ponton kérdéses, egy biztos: hamarosan érkezhet még több büfékocsi, ráadásul a repertoár hamarosan tovább bővül a HÉV-re hasonlító kis járgányokkal.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.