Egyre többen fizetik be bankkártyával a csekkeket

2,7 millió csekket fizettek be így az ügyfelek a postákon.

MTI
2015. 09. 16. 13:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A posta nyáron lecserélte 5000 POS terminálját, ami csaknem a teljes postai hálózatot jelenti, és megteremtette a bankkártyás csekkbefizetés lehetőségét. Így a korábbi, költséges készpénzfelvételi tranzakció helyett a csekkeket kártyás vásárlási tranzakcióként fizethetik be az ügyfelek – idézte fel közleményében a Magyar Posta Zrt.

Az adatok szerint egy ügyfél átlagosan három csekket fizet be egyszerre, csekkenként átlagosan 10 ezer forint értékben. A csekkek csaknem 10 százalékát fizetik be bankkártyával az ügyfelek a postákon, de ez az arány fokozatosan emelkedik. A bankkártyás vásárlási tranzakció bevezetése előtt fél év alatt fizettek be 2,7 millió csekket bankkártyahasználattal.

A közleményben emlékeztetnek, a posta 2015-ben az év elején kötelezővé tette a csekk QR-kód feltüntetését, februárban pedig bevezette a csekkbefizető automatákat.

Csekk QR-kód beolvasásával a Magyar Posta mobilapplikációján keresztül eddig több mint 200 ezer csekket fizettek be az ügyfelek csaknem 2 milliárd forint értékben. A csekk QR-kódos befizetések többsége munkaidőn kívül és munkaszüneti napokon történik.

A posta az elmúlt két évben megújította pénzügyi portfólióját, jelenleg 46 ezer ügyfélnek van postabankszámlája, több mint 35 ezernek pedig befektetési számlája. A posta által közvetített megtakarítási állomány 540 milliárd forint, amelynek csaknem háromnegyedét állampapírban helyezték el az ügyfelek.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.