Tarlós: Dugódíj lesz, tranzitzóna egyelőre nem

Felszámolták az ideiglenes szociális blokkokat és a Verseny utcai bázis kiépítése egyelőre szünetel.

MTI
2015. 09. 18. 12:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közmű-csatlakozási lehetőségeket meghagyták, a szociális blokkok gyakorlatilag bármelyik nap visszaállíthatóak – mondta Tarlós István. Hozzátette: ma ugyan nyugalom van, de „ki tudja, mi lesz holnapután”. Kérdésre válaszolva közölte, a migránsok BKV-buszokkal történt szállítása miatt a belügyminiszterhez fordulnak kompenzáció érdekében.

A főpolgármester szólt arról is, a kormány lépéseit támogatva azon véleményének kell hangot adnia, hogy szerinte „kettős mérce gyanújának az alkalmazása” kezd felmerülni a magyarországi határra felhúzott kerítés ügyében. Megjegyezte, más országok is emeltek kerítést a határaikra, mégsem illették úgy azokat, mint Magyarországot az elmúlt időszakban.

A főpolgármester elmondta, hogy jelenleg kétféle dugódíjjavaslat van. Az egyik szerint a főváros teljes közigazgatási területén alkalmaznának egy „Budapest-matricát”, amelynek az éves ára 5000 forint, havi ára pedig 450-500 forint lenne. A másik javaslat egy kétlépcsős, kombinált rendszert irányoz elő. Ennek lényege, hogy egy „szűkebben vett” belvárosi zónában egy második díjat is bevezetnének.

Közölte, a fővárosi kerületi polgármesterek és szakemberek javaslata alapján a „Budapest-matricára” épülő rendszer bevétele évente 700-800 milliós lenne, de ha azt a budapesti lakosokra is kiterjesztenék, akkor 2-2,5 milliárdos bevételt is hozna. A szűkebb belvárosra vonatkozóan még nem határozták meg, hogy milyen mértékű díjat lehet bevezetni. A bevételt a közösségi közlekedés finanszírozására fordítanák.

Tarlós István megjegyezte azt is, hogy levélben fordulnak Orbán Viktor miniszterelnökhöz, ebben javaslatokat tesznek a kormánynak a főváros által az agglomerációban végzett közlekedési szolgáltatások kérdésében, felvetik az utazási kedvezmények biztosításának felülvizsgálatát, továbbá az országos vasúti hálózat működtetéséhez nyújtott támogatáshoz hasonló központi költségvetési forrás bevonását a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozásába.

A dugódíj ügyében is a kormányfőhöz fordul. Szólt arról is, ha az állam is támogatja a javasolt rendszer bevezetését, akkor jogszabály-módosításra is szükség lesz. A bevezetés időpontjára és a belső zóna elképzelt határára vonatkozó kérdés kapcsán a főpolgármester türelmet kért, de azt elmondta, hogy a belső zóna határáról még két elképzelés van. Korábban a városvezetés azt próbálta elérni az Európai Uniónál, hogy ne kelljen bevezetni a dugódíjat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.