Az év elejére már a budapesti városvezetés számára is nyilvánvalóvá vált, hogy a 2017-es vizes-világbajnokság idejére nem fejezhető be a 3-as metró felújítása – értesült a Népszabadság. Pedig úgy tervezték, hogy a Dagály uszodát a nézők elsősorban metróval közelíthetik meg. Most viszont könnyen elképzelhető, hogy a munkálatok miatt éppen akkor nem jár majd a metró, és pótlóbuszokkal kell megoldani a közlekedést az elmúlt évtizedek legnagyobb presztízst ígérő hazai sportrendezvénye alatt.
A lap szerint nem ez az egyetlen gond a vonalrekonstrukcióval kapcsolatban. Az első költségbecslések 160 milliárd forintra rúgtak, de a városvezetés ezt sokallta, így újra és újra átdolgoztatja a terveket. A legolcsóbb, fapados változat 109 milliárd forintot kóstál, ám ebből több lényeges műszaki elemet kihúztak. Az üzemi, illetve utasforgalom elől elzárt területek megújítása már rég kikerült az elképzelésből.
De a további költségfarigcsálások során az akadálymentesítésről is lemondtak. A mélyépítésű megállóknál, így például a Corvin negyednél liftet építettek volna, de ez is kikerült a tervből. Csakhogy az Európai Unió igen komolyan veszi az esélyegyenlőség biztosítását a projektbírálatnál. Így könnyen lehet, hogy hiába került fel a metróvonal felújítása nagy kínlódással a kormány uniósberuházás-listájára, végül mégsem nyer támogatást. A járműtender eredménye körüli vita szintén rontja az esélyeket.
Ám a csökkentett tartalmú felújítás a végén így is többe kerül majd az eltervezettnél. A Fővárosi Önkormányzat szinte teljes egészében uniós pénzből végezné el a rekonstrukciót. A Főgáz-részvényekért kapott 45 milliárd forint több uniós projekt önrészéhez is kellene. Egyéb szabadon használható bevétellel pedig nemigen rendelkezik a Fővárosi Önkormányzat.
A még jobban megnyirbált engedélyezési terveket és a kapcsolódó költségszámításokat az év végére kellett elkészítenie a Főmtervnek. A következő lépés a kivitelezői tender kiírása lenne, amit eredetileg január elejére ütemeztek, de a lap információja szerint aligha történhet meg tavasz előtt. A Főmterv terveit ugyanis több menetben, esetenként több száz oldalas hiba-, illetve észrevételjegyzékkel küldi vissza a BKV, a BKK és a Budapest Közút Zrt.