A Figyelő birtokába jutott az a megvalósíthatósági tanulmány, amely azt vizsgálja, miként kapcsolható be egy Etyek–Bicske vonal a fővárosi nagyvasúthoz, és hogyan köthető össze a felcsúti kisvasúttal. Nem könnyű szakmai érvekkel alátámasztani a bővítést, ugyanis egy uniós pénzből finanszírozott tanulmányból kiderül, Bicske és Etyek között napi 80 buszos utas van, Etyek és Alcsút viszonylatában pedig csak 30. Az adatok szerint egy átlagos napon 1340-en buszoznak Etyek és a főváros között. A szakemberek nagyjából napi 400 utassal számolnak Budapest felé. A gond mindössze annyi, hogy az etyeki sínek nem vezetnek a főváros felé.
A legvalószínűbb verzió az etyeki csatlakozás megoldására a bicskei bekötés lenne, amely 8 milliárd forintos költséggel járna. Ennek fényében Bicskén már úgy korszerűsítették az állomást, hogy képes legyen fogadni a felcsúti mellékvasutat.
Orbán a felcsúti kisvasút kapcsán tavaly úgy fogalmazott, hogy „ha támadják a kisvasutat, akkor meg kell hosszabbítani Bicskéig, és ha akkor is támadják, akkor meg Lovasberényig”. Mint mondta „nemcsak az a dolgunk, hogy Felcsút sikeres legyen, hanem az, hogy a Váli-völgy minden települése sikeres legyen”.