Teljesülhet Orbán álma, hosszabb lehet a felcsúti kisvasút

Ha támadják a kisvasutat, akkor meg kell hosszabbítani Bicskéig – mondta tavaly a kormányfő.

MNO
2016. 01. 21. 11:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Figyelő birtokába jutott az a megvalósíthatósági tanulmány, amely azt vizsgálja, miként kapcsolható be egy Etyek–Bicske vonal a fővárosi nagyvasúthoz, és hogyan köthető össze a felcsúti kisvasúttal. Nem könnyű szakmai érvekkel alátámasztani a bővítést, ugyanis egy uniós pénzből finanszírozott tanulmányból kiderül, Bicske és Etyek között napi 80 buszos utas van, Etyek és Alcsút viszonylatában pedig csak 30. Az adatok szerint egy átlagos napon 1340-en buszoznak Etyek és a főváros között. A szakemberek nagyjából napi 400 utassal számolnak Budapest felé. A gond mindössze annyi, hogy az etyeki sínek nem vezetnek a főváros felé.

A legvalószínűbb verzió az etyeki csatlakozás megoldására a bicskei bekötés lenne, amely 8 milliárd forintos költséggel járna. Ennek fényében Bicskén már úgy korszerűsítették az állomást, hogy képes legyen fogadni a felcsúti mellékvasutat.

Orbán a felcsúti kisvasút kapcsán tavaly úgy fogalmazott, hogy „ha támadják a kisvasutat, akkor meg kell hosszabbítani Bicskéig, és ha akkor is támadják, akkor meg Lovasberényig”. Mint mondta „nemcsak az a dolgunk, hogy Felcsút sikeres legyen, hanem az, hogy a Váli-völgy minden települése sikeres legyen”.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.