Vitézy: Büszke vagyok a fonódóra

A Budapesti Közlekedési Központ egykori vezérigazgatója sokat küzdött a budai fonódó villamoshálózatért.

MNO
2016. 01. 16. 9:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Több mint tíz éve indítottuk útjára a Budai Fonódó villamoshálózat tervét. Akkoriban a város a négyesmetró, mint egyetlen és »mindent megoldó« nagyberuházás viziójának foglya volt, az uniós forrásokat is ez kötötte le, és a villamoshálózat fejlesztése nem igazán volt napirenden. Nagy siker volt, hogy az új, Buda szinte összes fontos csomópontját átszállásmentesen összekötő észak-déli budai villamosvonalakról meg tudtuk győzni a döntéshozókat és elindult a beruházás tervezése.

Bár a projekt gyors sikernek ígérkezett, sok kétkedés és vita övezte, ami miatt még civilként, aztán 2010 után a BKK vezetőjeként is sokat kellett küzdenem azért, hogy a Budai Fonódó villamoshálózat megvalósuljon. Nagyon büszke vagyok rá, hogy sikerült - főleg, hogy nem legyőztük a kétkedőket, hanem sikerült kompromisszumokat találni, és 2014 őszén végül aláírhattuk a kivitelezői szerződéseket.

Gratulálok mindenkinek, aki tett azért, hogy a Budai Fonódó megvalósuljon.

Jó utazást! :)”

Ismét feladatot kapott a kormánytól Vitézy

Vitézy Dávidot, a Budapesti Közlekedési Központ korábbi vezérigazgatóját bízta meg január 16-ával a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatói feladataival az emberi erőforrások minisztere – közölte a tárca kulturális államtitkársága szombaton az MTI-vel.

A közlemény szerint az Emberi Erőforrások Minisztériuma októberben a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatói posztjának betöltésére pályázatot írt ki, de eredménytelenül zárult, ezért a miniszter az új pályázat kiírásáig megbízott vezető kinevezéséről döntött. A megbízott főigazgató feladata koncepció kidolgozása a múzeum hosszú távú működtetésére, továbbá az intézmény átfogó megújítása és az újjáépítés irányítása.

Vitézy Dávid közgazdász, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület egyik alapítója és vezetője, 2010 és 2014 között a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója volt, 2015 februárjától pedig a közösségi közlekedés fejlesztését felügyelő miniszteri biztos.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.