„Több mint tíz éve indítottuk útjára a Budai Fonódó villamoshálózat tervét. Akkoriban a város a négyesmetró, mint egyetlen és »mindent megoldó« nagyberuházás viziójának foglya volt, az uniós forrásokat is ez kötötte le, és a villamoshálózat fejlesztése nem igazán volt napirenden. Nagy siker volt, hogy az új, Buda szinte összes fontos csomópontját átszállásmentesen összekötő észak-déli budai villamosvonalakról meg tudtuk győzni a döntéshozókat és elindult a beruházás tervezése.
Bár a projekt gyors sikernek ígérkezett, sok kétkedés és vita övezte, ami miatt még civilként, aztán 2010 után a BKK vezetőjeként is sokat kellett küzdenem azért, hogy a Budai Fonódó villamoshálózat megvalósuljon. Nagyon büszke vagyok rá, hogy sikerült - főleg, hogy nem legyőztük a kétkedőket, hanem sikerült kompromisszumokat találni, és 2014 őszén végül aláírhattuk a kivitelezői szerződéseket.
Gratulálok mindenkinek, aki tett azért, hogy a Budai Fonódó megvalósuljon.
Jó utazást! :)”
Ismét feladatot kapott a kormánytól Vitézy
Vitézy Dávidot, a Budapesti Közlekedési Központ korábbi vezérigazgatóját bízta meg január 16-ával a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatói feladataival az emberi erőforrások minisztere – közölte a tárca kulturális államtitkársága szombaton az MTI-vel.
A közlemény szerint az Emberi Erőforrások Minisztériuma októberben a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatói posztjának betöltésére pályázatot írt ki, de eredménytelenül zárult, ezért a miniszter az új pályázat kiírásáig megbízott vezető kinevezéséről döntött. A megbízott főigazgató feladata koncepció kidolgozása a múzeum hosszú távú működtetésére, továbbá az intézmény átfogó megújítása és az újjáépítés irányítása.
Vitézy Dávid közgazdász, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület egyik alapítója és vezetője, 2010 és 2014 között a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója volt, 2015 februárjától pedig a közösségi közlekedés fejlesztését felügyelő miniszteri biztos.